Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2008 - 21:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google Chrome

Google Chrome virker fint hos mig under en engelsksproget Vista Business.

Den giver en fejl: "Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt (0xc0000005)" i en dansk XP (SP 3)

Hvad er jeres erfaringer?
Avatar billede den33 Nybegynder
03. september 2008 - 08:42 #1
Jeg har installeret min på dansk med sp3, uden problemer.
Ved godt det ikke er nogle hjælp.
Men nu ved du at det kan lade sig gøre.

ps. det var på XP pro
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 08:45 #2
Det lyder godt. Også XP Pro her. Jeg har haft den afinstalleret og installeret igen et par gange uden forskel. Nå, jeg har nu også mange mærkværdigheder på den her maskine.
Avatar billede den33 Nybegynder
03. september 2008 - 08:53 #3
men kan du så svare på mit spørgsmål om faneblade i chrome.?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 09:30 #4
faneblade?
Avatar billede elund Nybegynder
03. september 2008 - 13:45 #5
Symantec er skyld i initialiseringsfejlen.

I kan se en (eller flere) løsninger her:

http://palaniraja.wordpress.com/2008/09/03/google-chrome-the-application-failed-to-initialize-properly-0xc0000005/

"You can try running Google Chrome with –no-sandbox (you need to edit the properties of the shortcut you use to launch it)"
Avatar billede den33 Nybegynder
03. september 2008 - 13:51 #6
Skulle måske lige smide et link,,sorry!
http://www.eksperten.dk/spm/844017
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 13:57 #7
elund: det ser ud til at være korrekt. Jeg var ikke nået til at deaktivere diverse ting, men "-no-sandbox" ser ud til at virke.

den33: Mon ikke det er noget der kommer engang.
Avatar billede den33 Nybegynder
03. september 2008 - 14:03 #8
Jeg vil ikke hijacke denne tråd, så dem der svare på indlægget 03/09-2008 13:51:15
Bedes gører det rigtige sted. på forhånd tak, og undskyld.

erikjaobsen: det håber jeg. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 14:05 #9
Helt i orden.

elund er velkommen til at smide et svar for en løsning på problemet ... indtil det bliver fixet på anden vis ;)
Avatar billede elund Nybegynder
03. september 2008 - 22:36 #10
En anden løsning (fra Symantec) er at lave en reg-fil og køre den:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SysPlant]
"Start"=dword:00000004

Derefter genstartes computeren for at ændringen kan træde i kraft.