Avatar billede guanxi Nybegynder
02. september 2008 - 20:11 Der er 6 kommentarer

Start af netcafe

Hej

jeg sidder med tanken om at starte min egen netcafe/værested
hvor jeg bor.. For de unge har abselut intet af foretage sig her..
og jeg har altid drømt om at have min egen netcafe.. Jeg har fundet et dejligt lokale til 2500kr om måneden plus forbrug.. og regner med omkring 8-10 computere.. Jeg skal også bruge et styresystem til at styre alle computerne med fra min "hoved"computer. Og hvad med licenser til spil og Windows..

Og hvad kan det koste at starte denne netcafe.. og hvad med slik og sodavand kan det lade sig gøre uden alle mulige tilladelser.

Cafen skal ligge på sjælland i st. merløse. og skulle der være nogen med erfaring eller også leger med tanken om at starte en netcafe og mangler en partner.. så sig til.. jeg er åben for alle jeres ideer og forslag og ikk mindst gode råd
Avatar billede ibleif Nybegynder
02. september 2008 - 20:31 #1
Du skal klart bruge www.smartlaunch.net til at håndterer maskinerne med. Det er tilmed et dansk firma der står bag.
Avatar billede swiatecki Novice
02. september 2008 - 21:04 #2
kan kun bakke op om smartlaunch :)
Avatar billede coderdk Praktikant
02. september 2008 - 22:43 #3
Enig omkr. smartlaunch... Spillelicenser er dyre - De fleste caféer er desværre en gang piratbuler ;)
Et andet forslag til spil:

https://cafe.steampowered.com/index.php?area=cafe/cafeHome
Avatar billede coderdk Praktikant
02. september 2008 - 22:44 #4
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 19:08 #5
mht. salg af diverse slik og sodavand osv. mener jeg desværre at det kræver at fødevarestyrelsen kommer og tjekker en gang imellem osv.
Jeg har prøvet at søge, men kan ikke lige finde noget på nettet, så det nemmeste er nok bare at ringe til fødevarestyrelsen og hører om hvordu kan finde information om sådan noget.

Der er mange debatter/diskussioner på nettet omkring det samme, måske de kan give lidt inspiration.
http://newz.dk/forum/tagwall/gode-raad-oenskes-til-opstart-af-netcafe-27478
http://www.amino.dk/forums/p/4853/45465.aspx
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. september 2008 - 17:37 #6
"mht. salg af diverse slik og sodavand osv. mener jeg desværre at det kræver at fødevarestyrelsen kommer og tjekker en gang imellem osv."

Det skal man ikke. Fødevarestyrelsen kontroller hovedsageligt kun færske varer.
De er (govt sagt) kolde et hvist sted omkring chips og cola - det slå ikke folk ihjel og det bliver folk sjældet syg af.
Så ingen tilladelse der :-)

Vedr. computer, så skal du tænke dig godt om.
Hvis du selv skal stå der, så er det nok ikke et problem med svind - men forestil dig dette:
Du har unge "knejter" til at stå og sælge tid og chips. Så kommer en af deres kammarater, og skal have 2 timer og en pose chips og en cola. Han har kun ex. 30 kroner, men fornøjelsen koster måske 50 eller 75. Da de er kammarater, så aftaler de at han kan betale resten i morgen - tror du at du får de penge?
Og hvad når kammaraten kommer og er tørstig og ingen penge har - så er det nemt at lige "låne" ham en cola.
- det er ultra meget svind i netcafeer hvis ikke man selv står der...

Og prøv at sætte dig ned og lave 3 scenarier:
- worst case: Hvad er du meget sikker på der vil komme af indtægt, men som absolut ikke får tingene til at hænge sammen
- Realistisk: Hvad er et realistisk niveau for salg den første år
- Best case: hvad er det bedste (realistisk) der kunne omsættes/sælges - OG DET ER IKKE FULDT SALG I HELE ÅBNINGSTIDEN - DET ER IKKE REALISISK :-)

Så regn lidt på de 3, og se hvad det ender med...
Det er IKKE en guldgruppe! - Desværre.

Der skal virkelig styres med hård hånd for at det kan løbe rundt.

Jeg ved det - jeg har set det :-)