Avatar billede bas Forsker
02. september 2008 - 18:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Privatliv på Facebook

Hej

Jeg er blevet spurgt om, hvordan man
på Facebook indstiller sin profil sådan,
at tilfældige "forbipasserende" ikke bare
kan klikke sig ind på din profil.

Hvis man f.eks. går ind på en gruppe, er
som regel nogle profiler, hvor teksten
med brugerens navn står med sort, og
hvor den ikke er lavet som link.
Jeg tror det er det hun mener.

Jeg har guidet hende ind under Indstillinger
> Privatlivsindstillinger > Profil, men det lader
ikke til at gøre den store forskel at ændre på
indstillingerne herunder.

Men hvor er det så man skal hen at ændre noget??

Nogen, der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede ouyllik Nybegynder
02. september 2008 - 19:02 #1
så vidt jeg kan læse mig til på den "nye interface" facebook, skal man bare ind i det i har været i, privacy/profil, og sætte alle tingen til kun venner og ikke network. og det samme kan gøres under privacy/search. så skulle det kun være hendes venner der skulle kunne se hende.

andet kan jeg desværre ikke hjælpe med selvom du sir hun har prøvet, har lige prøvet her og fået en anden til at tjekke som ikke var ven endnu og han kunne ikke se min profil længere
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 20:02 #2
Når eller hvis man lægger billeder med mere ind, kna man også vælge hvem der må se dem. mener der kan vælges mellem venner, venner og venners venner, alle, ingen eller kun efter din tilladelse.
Det er når du opretter et nyt album du kan styre disse ting. Vær obs på de forskellige muligheder
Avatar billede hojben Novice
02. september 2008 - 20:22 #3
Det er ik fordi du allerede er ven med hende at I ik kan se det?
Avatar billede hojben Novice
02. september 2008 - 20:22 #4
altså den sorte font uden link
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 21:51 #5
hvis du ikke er venner med folk. evt venners ven mener jeg slet ikke du kan se andet end navn og et meget lille billede. Kan dog være man kan indstille til at alle kan se ens profil, men jeg mener default er det andet.

prøv evt at skifte mellem ny/gammel version af facebook, da det kan være du nemmere for øje på indtillinger i det ene frem for det andet
Avatar billede tafkal Nybegynder
17. september 2008 - 09:08 #6
Jeg ved godt man ikke må reklamere for andres sider her, men jeg har skrevet en lang blogpost om netop privatliv på Facebook og i stedet for at copy-paste den ind, så kan den læses her: http://www.nettendenser.dk/2008/09/16/guide-til-privatliv-paa-facebook/
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:24 #7
tafkal tak for henvisningen til guiden.
Poster du et svar for points?
Avatar billede bas Forsker
13. april 2009 - 10:46 #8
Lukker.