Avatar billede laurids Nybegynder
02. september 2008 - 17:44 Der er 7 kommentarer

Få gang i halv-formateret harddisk

Forleden ville jeg ghoste min bærbare dell hvorfor jeg samlede alle mine filer i en mappe på skrivebordet for at overføre dem til min eksterne harddisk. Jeg satte ghosten i gang men 20% inde i processen kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at overføre til den eksterne. ren reflektorisk holder jeg bare sluk-knappen nede hvorefter alt slukker. Nu er problemet så , ikke så overraskende at jeg SKAL have fat i de filer der lå på harddisken. jeg har forsøgt mig med at pille harddisken ud forbinde den til en anden pc med sådan en "usb kasse/boks" som hardisken kunne monteres i, men når jeg så forsøger af komme ind på harddisken siger comp'en at disken er beskadiget.  ER DER IKKE ET ELLER ANDET JEG KAN GØRE
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 18:01 #1
Du kunne måske prøve kommandoen chkdsk /f/r mener jeg det må være.

Den skal så køres fra en kommandopromt som du får frem ved at skrive "cmd" i kør

men tænk dig lige lidt om, for man bør jo ikke skrive til en disk hvis man siden vil forsøge at gendane data med et trediepartsprogram. Det er der måske andre der har en mening om

En anden mulighed du kunne bruge når du nu har disken sat til er at prøve fx getdataback. læs grundigt på evt guider for du prøver
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 18:03 #2
Det er kommandoen. husk mellemrummet før /    /? giver dig diverse muligheder
Avatar billede nva Praktikant
03. september 2008 - 08:15 #3
Måske kan du bruge dette, hvis det er partitionen der er forsvundet http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede laurids Nybegynder
05. september 2008 - 20:54 #4
Hva er her ikke engang nogen der kan sige hvad der er gået galt.
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2008 - 08:17 #5
Du rev jo benene væk under maskinen midt i ghosten, så det er jo ikke så underligt at den ikke virker bagefter.

Her nævnes en masse programmer til at genskabe data http://www.eksperten.dk/spm/752671
Avatar billede laurids Nybegynder
10. september 2008 - 16:42 #6
Data'ene er jo ikke bare tabt jeg kan slet ikke komme ind på harddsiken comp'en siger blot at drevet er beskadiget
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2008 - 17:50 #7
husk at du kun må prøve at tilgå disken ved at montere den i en anden maskine eller i et eksternt usbkabinet(hvilket vel er det nemmeste

Er drevet på en ellers anden måde fysisk bekadiget kan du jo ikke komme til at genskabe data

har du prøvet det første, chkdks forslag fra en anden computer