Avatar billede mettecarsten Nybegynder
01. september 2008 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

CD rom drev væk (bruger Vista)

Hej eksperter

Min computer (Acer) med Vista kører med rigtig mange problemer, så nu vil jeg formatere, men cd rom drevet er væk! Jeg har søgt og prøvet meget (bl.a. slettet i registreringsdatabasen og slettet drev under enhedshåndtering), men intet hjælper. Hvis jeg skriver "DISKMGMT.MSC" i kør, finder den udover de "normale" drev et drev uden "navn" på 6,83 gb, er det cd rom drevet? Kan heller ikke se drevet i Bios.

Hvad skal jeg gøre?

Virkelig på forhånd tak
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. september 2008 - 09:45 #1
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm  jeg ved godt meget er til xp, men
forsøg og se om der er noget du kan bruge. det er vejledning fra bruger hcma
som er en erfaren bruger.
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. september 2008 - 09:50 #2
http://www.eksperten.dk/spm/586712 et tilfælde med brug af killdisk som sletter
hele disken, så pas på der er intet tilbage efter denne behandling.
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
02. september 2008 - 12:19 #3
Jeg har umiddelbart prøvet alle tilgængelige "tips", men intet hjælper. Det lykkedes mig faktisk ved hjælp af en eksterns harddisk at få slettet det gamle Vista og installeret på på ny, men fortsat manglede cd rom drevet!

Der skal garanteret en killdisk til, men jeg har ikke noget diskettedrev?

Uanset hvad har du fortjent pointene, så smid et svar. Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 12:22 #4
Du behøver ikke et diskettedrev til killdisk. Der er mulighed for at gøre det det fra en cd
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 12:23 #5
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
02. september 2008 - 12:45 #6
Problemet er jo, at jeg ikke har adgang til mit cd rom drev :-) Heller ikke ved boot. Kan der laves killdisk ud fra en usb?
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. september 2008 - 14:31 #7
de fleste andre programmer kan jo lægge på en usb disk, med jeg har prøvet med dette program evt opret en spørgsmål på det. svar
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 15:27 #8
Download Bootable Disk Creator for DOS version of KillDisk(Free) (USB Flash & Floppy)

Jeg er ikke selv helt klar over det: Betyder det ikke at du kan gøre det fra en usb ?

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. september 2008 - 16:57 #9
jeg har prøvet at downloade killdisk og den lægger sig i c-drevet, men har du mulighed for at overfører den derfra til en usb-drev, jeg er i tvivl om du kan starte via boot
hvis booten ikke er instillet til usb-drevet eller removable drev.jeg kan ikke se i veledning fra helgec nopget om usbdrev.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 17:11 #10
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Det var også her jeg læste det.

Men jeg tror jeg tog fejl. Download Bootable Disk Creator for DOS version of KillDisk(Free) (USB Flash & Floppy) Disk Creator er jo nok et amdet program end killdisk
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
03. september 2008 - 11:53 #11
Tak for alt jeres input. Nu må jeg lige finde ud af, hvad der er smartest at gøre. samsonjens, smid et svar, så I kan dele pointene
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 12:10 #12
:-)