Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. august 2008 - 19:56 Der er 9 kommentarer

Digital tv på min nye fladskærm

Ohøj.

Jeg er lige flyttet tilbage til valby igen og har i den forbindelse købt en ny fladskærm, nærmere bestemt en Sony KDL 46W4220. Nu har jeg så fået smækket tv`et til og jeg har i den forbindelse ikke kunne finde nogle digitale tjenester da vi åbenbart kører på egen antenne her i huset og ikke har mulighed for kabel tv eller parabol. Er du nu nogen herinde der har en anelse om en holdbar alternativ løsning til og få nogle digitale kanaler, jeg ved at jeg burde havde mulighed for og få dr1 dr2 tv2 og flere svenske kanaler digitalt så det er til og holde ud og se på:)

Jeg har indtil videre prøvet og tilslutte en ekstra ekstern antenne af mærket og model: Strong DVB SRT 51 Scart, dette har desværre ikke givet noget resultat da jeg heller ikke kunne finde noget digital signal på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 20:28 #1
nu skriver du ikke dne hus for du er flyttet i

men har du mulighed for en god uhf antenne fx på loftet så kan du modtage de svenske og danske dtt kanaler .

den der scart haløj du har prøvet hvorfor bruge den dit nye fine tv har indbygget dtt tuner

strong scart pluggen er en extern dtt modtaget beregnet til tv uden dtt indbygget.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 20:30 #2
nu skriver du ikke dne hus for du er flyttet i

Der skulle selvfølgelig stå :

>>nu skriver du ikke hvad hustype du er flyttet i
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. august 2008 - 20:33 #3
Jeg har ikke lige umiddelbart nogen mulighed for og smække en antenne på loftet da huset er beboet fra kælder til kvist.

Og jeg prøvet den externe scart antenne fordi jeg godt nok har tuner i mit fjernsyn men ikke har mulighed for og finde nogle digitale kanaler igennem mit alm antennestik. Og så skulle jeg jo se om jeg kunne prøve og fange nogle kanaler den vej igennem på den anden lille antenne.. Det hjalp så desværre bare ikke det store da jeg heller ikke kunne finde nogle kanaler ved søgning den vej rundt:(
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. august 2008 - 20:35 #4
Og jeg er flyttet ind på en etage af en alm villa på valby langgade i valby. Og der er så desværre ikke mulighed for kabel tv mm, den kamp har de andre beboer plus naboerne på vejen allerede kæmpet med stofa igennem flere år..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 20:44 #5
prøv evt en aktiv dtt antenne ,går det helt galt kan den returneres .

prøv og snak med http://antennelageret.dk/ de er flinke til og hjælpe

de bor ved :

Antennelageret
Frederikssundsvej 114A
2700 Brønshøj

Tlf.:    3810 9638
Fax.:  3810 9836

E-mail: post@antennelageret.dk
Åbningstid: Mandag til fredag fra 8.00 til 17.00
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. august 2008 - 20:56 #6
Jammen det må jeg hellere prøve så:)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 21:16 #7
de ligger ikke ret langt fra hvor du bor ca 6 km
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 21:19 #8
nu kender jer ikke lige dit tv desværre men er tuneren ikke delt op i 2

anolog og
digital så der skal søges kanaler på hver sin tuner ?

jeg ved at på et jvc jeg har haft med 2 tunere der skulle det gøres sådan kanalerne kommer ikke blandet ind dvs anolog og digital
Avatar billede kingdingaling Nybegynder
31. august 2008 - 21:37 #9
Jo det er delt ind i analog og digital. Og jeg har søgt på digitale tjenester både på tv og på den eksterne inddørs antenne jeg prøvet, men lige lidt har det så hjulpet..