Avatar billede cille179 Nybegynder
30. august 2008 - 00:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printerdriver efter virus + XP servicepack 3

Har med kyndig bistand fået fjernet Trojan.Virtumonde. Efter anbefaling har jeg opdateret XP med servicepack 3.
Om det er virus eller servicepack 3, ved jeg ikke, men i hvert fald kan jeg nu ikke udskrive til printer HP Laser Jet 6p.
Printeren siger, at den er klar, men printtest bevirker, at printeren kræver indgreb fra brugerens side.
Kan ikke lokalisere, hvilket indgreb der kræves.
Forsøgt at hente en ny printerdriver, men det hjælper ikke.
Har haft printeren slukket, hjælper heller ikke.
Der sidder ikke umiddelbart noget papir fast.
Har en printer HP psc 1410 installeret også, og den kan godt udskrive printtest.
Er der nogen der ved, hvad der skal til for at HP Laser Jet 6p igen kan udskrive??
Avatar billede off-line Nybegynder
30. august 2008 - 02:15 #1
Du kan prøve 2 ting. 1. slet driveren og installer den igen, før du sætter printeren
til. 2. slet SP3 i Kontrolpanel/Tilføj eller fjern programmet, afkryds i vis opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2008 - 08:06 #2
her er en metode du kan prøve. hvis du har fjernet driveren og lagt den ind igen så er den i hvert fald ren.

To get rid of that unwanted driver, device, or service:
1) Open the "Start" menu and choose "Run..."
2) Type in "cmd" (without the quotes) and click "ok".
3) At the cmd prompt, type in "set devmgr_show_nonpresent_devices=1" (without the quotes) and press enter. (Note that nothing seems to happen--this is ok. We are actually setting an environment variable which is going to help us to see hidden devices)
4) On the next cmd prompt line, type in "devmgmt.msc" (without the quotes) and press enter. This will launch the Windows Device Manager Console.
5) In the Device Manager Console, from the "View" menu, select "Show Hidden Devices".To get rid of that unwanted driver, device, or service:

mange gange når man sidder glad med en maskine der har haft virus efterlades man med en masse som den lige pludselig ikke kan mere. desværre er det sådan at mange "progammer" hentet med div. emule- utorrent har skjulte virus og trojanere.man kan så undre sig over at " det er bestemte programmer " jeg nævner ingen navne men kunne godt få en professionel tanke.

god fornøjelse
m.v.h
Avatar billede cille179 Nybegynder
31. august 2008 - 22:44 #3
Nu har PC fået lov til at hvile sig en dags tid. Ligenu virker det til, at problemet har løst sig selv. Det eneste jeg har gjort har været, at HP kom og sagde, om jeg ville opdatere. Svarede ja, hvorefter opdateringen meldte, at der ingen relevante opdateringer var tilgængelig/nødvendige. Lukkede PC ned - hvile - og nu kan den printe..... Ser lige tiden an, indtil videre.... men ellers tak for tipse. Hvis ikke det fortsætter med at virke, så vil jeg forsøge kommentarerne.
Indtil videre tak for tipsene. Begge bedes sende svar, så vil jeg "forsøge" at fordele pointene ligeligt...
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 08:53 #4
ok