Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ÅOP formel

Hej

Nu har jeg kigget det kære internet igennem op til gentagende gange for at finde formlen for ÅOP.

Jeg er desværre kommet til det stadie hvor jeg giver op! Nogen der kan hjælpe mig?!?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2008 - 12:15 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2008 - 12:19 #2
Hvis du bare skal bruge ÅOP, er der en beregner her: http://www.aaop.dk/
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 13:05 #3
Har godt set aaop.dk, men skal som sagt bruge formlen - og den skal bruges i forbindelse med en ASP side låneberegner.

Jeg har endvidere også godt set kreditaftale loven, men jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i den formel, så hvis nogen kan omskrive den vil jeg blive glad.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2008 - 13:57 #4
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at "omskrive" formlen?
Komplekse matematiske formler er ikke let at finde hoved og hale i.

Formlem er jo som den nu engang er?

Det er muligt at sætte formlen op i Excel, ved ikke om det kan bruges?
Avatar billede ate Nybegynder
31. maj 2011 - 23:56 #5
Eller du kan lære hvordan den virker :D
Der er ikke en formel for ÅOP, da det blot er renten + gebyrer + hvad de finder på:
Låneberegner