Avatar billede newcoma Nybegynder
28. august 2008 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IE8 rollback til IE7

Hej

Jeg har instalerret IE8 beta2 og har forsøgt at installere ie7 igen ved at bruge systemgendannelse.

Nu står der ie8 i browserens titellinje og ie7 under help --> about internet explorer. Den opfører sig dog stadig som ie8. Hvordan får jeg en ren installation af ie7 igen?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. august 2008 - 11:31 #1
IE8 skal fjernes med tilføj/fjern programmer, ikke systemgendannelse.

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/08/27/upgrading-to-internet-explorer-8-beta-2.aspx kan du se præcis hvad du skal gøre for din Windows-udgave (lad dig ikke narre af at den snakker om at opgradere til Beta 2; der er også instrukser i hvordan den fjernes igen).
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. august 2008 - 11:38 #2
Jeg kan i øvrigt ikke garantere at der ikke kan gå ged i fjernelsen nu hvor du har forsøgt med systemgendannelse - der burde egentlig ikke, men jeg ved det ikke.

Så vidt jeg husker laver systemgendannelse et nyt gendannelsespunkt inden den gendanner, så måske skal du lige gå tilbage til det stadie inden du fjerner IE8.
Avatar billede newcoma Nybegynder
28. august 2008 - 11:42 #3
under tilføj/fjern programmer står der at jeg har IE7, men efter systemgendannelsen er det blevet en blanding mellem 8 og 7. Skal jeg installere 8 igen for så at fjerne den eller ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. august 2008 - 11:53 #4
Som sagt, jeg aner ikke hvor meget ged der kan gå i det nu hvor du har prøvet systemgendannelse, så resten af det her indlæg er til en vis grad gætværk.

Hvis du ikke kan systemgendanne tilbage til før du prøvede den metode, så må du nok forsøge at geninstallere IE8 og så fjerne den korrekt. Alternativt virker det måske at afinstallere IE7 (så du får IE6), og så smide IE7 ind igen bagefter.
Avatar billede newcoma Nybegynder
10. september 2008 - 12:25 #5
Jeg geninstallerede ie8 og afinstallerede den igen og det er nu en blanding mellem ie8 og ie7 igen. Er der nogen som har erfaring med at afinstallere ie7 også?
Avatar billede newcoma Nybegynder
12. juli 2010 - 16:02 #6
Ikke længere aktuelt