Avatar billede hlnviv Juniormester
27. august 2008 - 13:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Udskriv formular til pdf fil

Hej Eksperter
Jeg har en udskriftsknap som ser sådan her ud nu.
Det jeg gerne vil er at den skal skrive den ud til min pdf
printer kan man det?
Den skal vælge at skrive ud til den printer der hedder "Win2PDF"

Private Sub Kommandoknap23_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap23_Click

    DoCmd.PrintOut

Exit_Kommandoknap23_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap23_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kommandoknap23_Click

End Sub
Avatar billede mugs Novice
27. august 2008 - 14:07 #1
Jeg har en lille testdb der viser hvilke printere du har i en combo. Derefter vælger du blot hvilken printer du vil udskrive på. Blot læg din e-mail så sender jeg den.
Avatar billede terry Ekspert
27. august 2008 - 19:04 #2
Not sure if this will help, but while you are in design view openthe file+PageSetup menu. Then you should be able to find and alter which printer will be used.
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 09:06 #3
27/08-2008 14:07:53 h.noerbjerg@elektro-isola.dk
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 09:27 #4
oki it works. Then I will extend the puestion a little and hear on furthermore can get it to automatically save the pdf file on a fixed path or whether we will need to choose it.
Avatar billede terry Ekspert
28. august 2008 - 10:08 #5
"oki it works." Then I'll place an answer :o)

Not sure how to change the location of where the PDF is placed, the DoCmd.PrintOut doesnt have any paramaters which can alter this so I would think you will need to alter these in the application which converts to PDF.
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 10:59 #6
This is because it is a fixed location pdf file have and it will be as updated from time to time so it would be smart if you could write it out directly to the location and replace it.
Avatar billede mugs Novice
28. august 2008 - 11:47 #7
Sendt.
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 12:07 #8
Takker
Avatar billede terry Ekspert
28. august 2008 - 12:22 #9
Dont know much at all aboy the PDF software you use (Win2PDF) but if you do a search in Google "Win2PDF default folder" you should find something.

Another idea could be to move the file from its default location to whereever you want it using VBA code.

And thanks
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 12:36 #10
That it does is just to make a pdf file instead to write it out on paper as they choose just the spot for a second printer
Just for info
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 12:38 #11
Would you like to make an example of such a VBA code
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 12:39 #12
Just tell if I have to create a new question
Avatar billede terry Ekspert
28. august 2008 - 12:48 #13
FileCopy "Path filename of default location goes here", "Path filename of new location goes here"
Avatar billede hlnviv Juniormester
28. august 2008 - 12:55 #14
oki thanks