Avatar billede weeelo Nybegynder
27. august 2008 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværksdrev reagerer langsomt

Hejsa,

Vi har et netværksdrev på arbejdet, som er begyndt at reagere rigtig langsomt. Det kan tage op til 1-2 minutter at åbne en excel-fil over netværksdrevet, hvilket det aldrig har gjort før.

Jeg har en fornemmelse af, at det primært gæler excel og word-filer, da InDesign-filer åbnes med rimelig hastighed. Er der nogle der kender til dette problem?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 11:27 #1
Har aldrig oplevet at det skulle ske med nogle filer, men ikke andre, kun enten eller. kigger lige med
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. august 2008 - 11:34 #2
Og nu fik jeg så en fejl på en InDesign fil. Den blev brugt af en anden proces, hvilket ikke kan passe. Den eneste mulighed er at vores backup program skulle have fingrene i den, men den kører kun backup om natten. Måske det er generelt for alle filer?

mcgoat > Har du nogle fifs til hvad der kan være galt, såfremt det er hele drevet, der er ubehagelig langsomt og umedgørligt?

Mvh Weeelo
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 11:36 #3
hmm, det første jeg ville tjekke var nok om der var nogle kollisioner på switchen
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. august 2008 - 11:38 #4
Det har kørt problemfrit i over et år, og der er ikke rykket noget rundt på switchen. Den har været genstartet et par gange og en Cybercity-mand ændrede nogle indstillinger på routeren, da deres net ikke fungerede. Det er det eneste. Hvad skulle der kunne være af kollisioner og hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 11:40 #5
Kan være et netværkskort der er defekt eller indstillet forkert der laver kollisioner og gør netværket langsomt. Hvilken switch har du? kan du logge på den og se diagnostics?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 11:41 #6
På nogle switche med lys blinker de orange eller rød hvis der er kollisioner
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. august 2008 - 13:53 #7
Det er en Allied Telesyn AT-FS716. Kan logge ind på min router, men ved ikke hvordan jeg logger ind på switchen...
Avatar billede weeelo Nybegynder
17. september 2008 - 12:28 #8
Hmm.. Jeg tror jeg lukker her.