Avatar billede perav Nybegynder
26. august 2008 - 20:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Får en blå skærm nv4_disp

Jeg har lige formatteret min HD og install. WindowsXP home igen og alt gik fint og jeg gik i gang med at hente opdateringer til Windows, jeg tror at jeg fik hentet dem alle også SP3, men efter en genstart kom der et blåt skærmbillede, dette skærmbillede står der desværre kun i et enkelt sekund, så det er svært at nå at læse hvad der står, men efter et antal genstarter er det lykkedes mig at se lidt, den skriver noget med nv4_disp, hvad betyder denne fejl?
Jeg kan ikke komme ind i WindowsXP, kun i fejlsikret tilstand.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
26. august 2008 - 20:35 #1
prøv at starte den i fejlsikret tilstand med netværk og gå ind på nvidia.com og download den seneste grafikkort driver. Så skal du slette den gamle grafikkort driver og installere den nye. Genstart computeren og se om det virker :)
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2008 - 20:48 #2
Har du installeret alle bundkort driverne ?
Startende med chipsettet og derefter med grafik, lyd, lan osv
Hvis ikke du har en bundkort cd med driverne på, så skal du ind på producentens hjemmeside og hente dem
Avatar billede perav Nybegynder
26. august 2008 - 21:57 #3
Der findes kun 2 drivere til denne maskine, det er en ældre fujitsu-siemens Pc. Grafikdriveren er en 4-i-1 driver. Herudover er der så lyddriveren. Jeg havde prøvet at geninstall grafikdriver via fejlsikret tilstand (admin) og det gik fint nok men det har vist sig at der ligger en SW-fejl i windowsXP så jeg prøver lige at geninstall. Windows igen. Jeg vender tilbage senere :-)
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2008 - 22:06 #4
Grafikkort driveren 4 i 1 driver er normalt til ATI grafik og
Fejlen du får : nv4_disp er til Nvidia
Sikker på at du installere den korrekte driver til dit graikkort ??
Avatar billede perav Nybegynder
26. august 2008 - 22:30 #5
Den godkendte i hvert tilfælde installationen.
Grafikdriveren er til nVIDIA GeForce2 MX (64MB)
Avatar billede perav Nybegynder
26. august 2008 - 22:32 #6
Iflg. Fujitsu's hjemmeside er pc'en også født med dette kort.
Du kan prøve at kigge: ID.nr. til pc er 3441900285
Avatar billede haverslev Novice
27. august 2008 - 15:01 #7
Ifølge FSC, så finden den maskine BÅDE med VIA (VIA 4-i-1 driver) og med Nvidia kort
Ved ikke om nedenstående link virker, men er gået ind via fujitsu-siemens.dk
Support, downloads - søgt på: 3441900285 og valgt XP:
http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowFiles.asp
Avatar billede perav Nybegynder
27. august 2008 - 17:21 #8
Når jeg går ind via dit link er det ligesom om den kører i cirkler:-)
Men bortset fra det, efter jeg install. den nyeste driver, har pc'en virket uden problemer. Det var helt klart den gl. driver fra 2001 som skabte problemer. Jeg har endvidere erfaret at der fremkom en opdatering fra Microsoft på nVidia installationen.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 00:20 #9
Har i prøvet at undersøge nForce driverne?
Avatar billede perav Nybegynder
20. november 2008 - 19:47 #10
Undskyld det sene svar :-(
Pc kører fint, tak for hjælpen
Send et svar
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2008 - 19:59 #11
:-)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
20. november 2008 - 22:44 #12
Miau, miau, missekat, fiskefilet.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2008 - 08:26 #13
snOwflake > nu når du er her, kan du ikke gennemgå dine 64 åbne spørgsmål
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
21. november 2008 - 16:09 #14
Hvilke 64 åbne spørgsmål?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2008 - 17:51 #15
Sorry, har desværre taget fejl af åbne og deltager i.