Avatar billede petersen7913 Forsker
26. august 2008 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Check af om Acces er installeret

Næste spørgsmål i forb.m. at jeg kan installere.

Hvad skal jeg spørge til for at vide om Access er installeret?

Det er uanset om kunden kører 2000/2003 eller 2007
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 13:09 #1
kan vel ikke køre din DB uden den er installeret... ? eller bare mig der er forvirret.?
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. august 2008 - 13:28 #2
Det er et både ja og nej ;)

For at udvikle et Access system skal Access være installeret, men hvis min kunde ikke har Access kan jeg istedet først køre access runtime.exe. Det gør det muligt bagefter at afvikle mit system. Men kunden kan ikke gå ind og se koden.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 13:52 #3
ok, så er jeg med

well. du kunne f.eks lave et VBscript der kunne tjekke databasen om Access er installeret, og hvilken version, og så derudfra installere eller køre...
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. august 2008 - 14:08 #4
Ja, det er det jeg spørger efter .....

Så helt konkret, _HVORDAN_ stiller jeg spørgsmålet om Acces er installeret .....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 14:15 #5
Det er jo bare fordi du har lagt det under kategorien Access. Man kan jo spørge på det i alle former for programmeringsprog, så det kommer jo an på hvad du foretrækker at lave det i
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. august 2008 - 14:20 #6
Ja, OK. Det er fordi jeg kører VB via Acces ;)

Men har du et konkret VB forslag?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 14:24 #7
Avatar billede petersen7913 Forsker
26. august 2008 - 14:46 #8
Jeps, det ser ud til at være det jeg mangler, tak.

Og læg et svar :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 15:38 #9
:-)