Avatar billede pwn Forsker
26. august 2008 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelsesprogrammer slået fra

Jeg har et problem med, at jeg ikke kan slå tilføjelsesprogrammer til. Kikker jeg under "Administrer tilføjelsesprogrtammer", er de alle aktiveret. Når jeg starter IE dukker denne side op med adressen: about:NoAdd-ons - trykker hjem på startsideknappen (huset), dukker min startside op. Jeg har også problemer med at netbanken siger, at browseren er for gammel, men maskinen er fuldt opdateret og browseren er IE 7.

Kan jeg afinstallere eller geninstallere IE uden at skulle forfra med Windows (det er XP PRO)?
Avatar billede jih Nybegynder
26. august 2008 - 11:28 #1
Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern prorammer -> Tilføj/fjern Windows-komponenter

der kan du fjerne fluebenet i Internet Explorer og klikke næste, så skulle den gerne afinstallere IE.. så kan du evt. installere det igen på samme måde eller downloade en anden browser (avant eller firefox fx) :-)
Avatar billede jih Nybegynder
26. august 2008 - 11:37 #2
Du kan også først prøve at følge microsofts råd - ved ikke om det vil virke, men det er vel værd at prøve:

"After you install Internet Explorer 7, you can repair damaged files or missing registration information in Internet Explorer 7. To do this, follow these steps:

1. Start Internet Explorer 7.
2. On the Tools menu, click Internet Options.
3. On the Advanced tab, click Reset.
4. In the Reset Internet Explorer Settings dialog box, click Reset to confirm."

( ifølge http://support.microsoft.com/kb/318378 )
Avatar billede pwn Forsker
26. august 2008 - 13:45 #3
Desværre hjalp ingen af delene. Når jeg åbner IE står der at alle tilføjelsesprogrammer er slået fra.Jeg kan heller ikke benytte hosted exchange - programmet åbner, men der indlæses ikke mails i Ind- og nogen af de andre -bakker.
Jeg bruger Panda Antivirus, og den giver en gang imellem en meddelel: Blokeret indtrængningsforsøg DoS. Har det noget med det at gøre/hvad er det, der forsøger sig?
Avatar billede jih Nybegynder
26. august 2008 - 15:26 #4
jeg er ikke alt for kløgtig indenfor det der, så mit næste råd ville være at reparere windows, det skulle gendanne IE.. men før du går i gang med det, ville jeg nok vente og se om der er andre der melder sig til her og kommer med bedre løsninger.. ;-)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 15:29 #5
Tror skam ikke din Panda har noget med sagen at gøre, det er dog lidt skræmmende at du bliver udsat for Denial Of Service angreb. Har du prøvet at hente IE7 fra MS igen og reperere eller reinstallere den?
Avatar billede pwn Forsker
26. august 2008 - 15:49 #6
Måske jeg skulle geninlæse styresystemet; dvs. helt forfra med formatering af disk. DoS-angrebene (har nu lige kort orienteret mig om, hvad det er)bliver dog afvist af Panda. Er det udefra kommende eller noget, der allerede er på min maskine?
Avatar billede scheera Nybegynder
04. december 2008 - 20:03 #7
Dette er en ting der opstår med XP pro.
Højreklik på din IE genvej, og vælg egenskaber.
Der kan du se "stien" til den, og læg mærke til at den at en "extention" tror nok den er "-exoff" eller noget i den stil (længe siden jeg fjernede det selv)
Fjern denne extention og problemet er løst.
Avatar billede pwn Forsker
04. december 2008 - 20:20 #8
jeg har geninstalleret maskinen for længst, men tak for svarene. Send nogle svar og jeg fordeler points :-)