Avatar billede blicher69 Nybegynder
25. august 2008 - 20:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WD My Book World Edition 500 gb som FTP server!

Jeg har købt en mybook world edition 500 gb hjem til stuen. skide lækker.

Men jeg har læst nogle steder på nettet at man kan få meget mere ud af den ved at bruge den som ftp server!

og jeg er allerede død træt af det der mio software som medfølger..

men de få guides der er på nettet er enten dårligt forklaret, eller alt alt for tekniske med kommando koder osv!

Spørgsmålene er;

KAN jeg lave den om til ftp server så jeg kan dele mine hjemmelavede jackass film med vennerne,

OG er det muligt at låse de mapper med dokumenter som venner ikke skal have adgang til?!

OG er det muligt at gøre sådan så at vennerne også skal have en bruger for at komme ind på den?!

Håber nogle er friske på at hjælpe, da jeg hvis det virker vil lave en fuld guide og ligge på nettet!

Med venlig hilsen christian blicher
Avatar billede swiatecki Novice
25. august 2008 - 21:13 #1
kig evt på http://mybookworld.wikidot.com

Det ser ikke lige ud til du kan gøre det uden SSH adgang - det du kalder "alt alt for tekniske med kommando koder osv! "
Avatar billede blicher69 Nybegynder
25. august 2008 - 21:38 #2
Okay... Men min indtryk er nu også at det der ssh er ret godt at have :) da den jo skal sende og modtage data uden for "lan" netværket....

Har kigget lidt på den side der, men ville du mene at den er mit bedste bud for at få det op og køre??