Avatar billede goodfellas Nybegynder
25. august 2008 - 20:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny pc med Vista

Hejsa!

Håber på hjælp herinde,, " som altid :-)"

Min søn på 12 har lige købt en medion med Vista, og det viser sig at de spil han installere ikke går igang, eller den fryser under installitionen. Generalt kan han ikke få liv i spilene..
Spillene er fra Fifa til counterstrike mv, altså nyere spil. Jeg er selv XP-pro bruger og kan selv håndtagere disse problemer,, som regel. Ved og har også hørt at Vista skaber problemer med dagens spil, og det skulle løses med noget jeg ikke fik helt fat i.

Derfor spørgere jeg jer: " efter lang gennemgang af mulige samme spørgsmål herinde, uden held" hvad skyldes årsagen og hvad kan han gøre. Da han er ked af at hans første hurtige maskine skaber vrøvl. Mit bud kunne være... Opgradering af vista, og noget helt tredie?

Håber på hjælp....
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2008 - 20:25 #1
Er den pc med en gendannelsespartion, kunne du jo starte forfra ? Det er op til dig

Det er mere sikkert at bruge partionen end brændte gendannelses-cdèr

Med Medion ved jeg ikke, om der står hvilken genvejstast, du skal bruge ved opstarten

Du  vil gendanne den som du var, da du modtog den
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 20:42 #2
Prøv dette:
Højreklik på ikonet -> Kør som administrator
25. august 2008 - 21:01 #3
"...Du  vil gendanne den som du var, da du modtog den..." - ikke nødvendigvis bedre:

Jeg har lige haft en Acer Bærbar i hånden. ~3 mdr. gammel. Kørte Recover proceduren. Opdagede så at den ikke havde nogen som helst WindowsUpdate elementer samt kun Vista's standard driver for Grafikkortet. Så "Performance Index = 1" Doooooh. Efter manuel opdatering af alle drivers + fuld WindowsUpdate incl Vista SP1  "Performance Index = 4.8" ...

Bare en generel bemærkning...
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. august 2008 - 13:32 #4
hvormange ram er der i maskinen?
Avatar billede pazau Nybegynder
27. august 2008 - 12:25 #5
Højreklik på programfilen, eller genvejen til programfilen, og klik på Egenskaber. Under fanen Kompatbilitet, vælger du at spillet skal køres som en Windows XP SP2.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
15. september 2008 - 22:07 #6
Hejsa..
Sikke noget med det vista skidt. Har sendt linket herfra til hans mor, og så må jeg se hvad de finder ud af. For af en eller andet årsag fik de spillet igang, efter jeg oprettede det her, men nogle dage senere " strejkede" spillet igen.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
17. november 2008 - 20:06 #7
Hej.. pazau

Svare du ikke lige så jeg kan få lukket, for det virker på din metode. pm andre metoder virker ved jeg ikke... endnu
Avatar billede pazau Nybegynder
17. november 2008 - 23:09 #8
Her kommer svaret. Glad for at jeg kunne hjælpe. :)