Avatar billede peterbechm Novice
25. august 2008 - 08:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde D drev efter formattering

Hej
Mit spørgsmål går på hvordan jeg finder D drevet igen efter at have formatteret C drevet. D drevet skal ikke formatteres.
Mvh. Peter Bech
Avatar billede flintstone Novice
25. august 2008 - 08:31 #1
Umiddelbart er D drevet en partition på HDen, så den skulle gerne dukke op igen efter installation af XP på den første partition.
Avatar billede peterbechm Novice
25. august 2008 - 10:09 #2
troede jeg egentligt også. kan se de GB jeg mangler under computeradmimisation.
Men vil ikke formatere, skulle gerne gemme de data.
Drev C er på 130 gb, drev D er på 170 gb, så derfor kan jeg jeg kun se c drev da jeg installerede.
Avatar billede flintstone Novice
25. august 2008 - 10:24 #3
Det er ligesom på en bærbar/stationær, hvor du ingen installations CDer har.
Der ligger installationspartitionen også på et andet drev f.eks D.
Når du så formaterer C drevet, så forbliver D drevet intakt.
Medmindre du selvfølgelig fjerner alle partitionerne.
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. august 2008 - 11:38 #4
Prøv at se under Diskhåndtering. Måske kan du se partitionen som "RAW"
hvis du kan, har partitionen mistet filtabellen, men det kan som regel ordnes.
Avatar billede tosa Nybegynder
25. august 2008 - 12:30 #5
Du kan som regel ikke se NTFS partitioner, medmindre du har et styresystem installeret, som kan genkende NTFS. Så hvis du har formateret din C partition, og D partitionen er NTFS, skal du først have installeret windows, før du kan se indholdet af D drevet.
Avatar billede peterbechm Novice
25. august 2008 - 14:37 #6
jeg har også installeret XP, og d drevet er NTFS, men kan kun se drevets antal GB under computeradministration. Hvad skal jeg gøre for at få drevet "aktivt" igen.
Kan kun se C drevet under denne computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2008 - 15:21 #7
Diskhåndtering - højreklik og tildel drevbogstav...
Avatar billede peterbechm Novice
25. august 2008 - 20:17 #8

Nu har jeg fået drevet frem, men bad om ikke at formattere da jeg tildelte drev bogstav. Men jeg kan ikke åbne det, den skriver jeg skal formattere. Hvis jeg kigger under egenskaber står det som RAW..
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. august 2008 - 21:04 #9
Så følg anvisningen her. http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede peterbechm Novice
25. august 2008 - 21:55 #10
Pyha
Er det virkelig den eneste måde, er lidt anfänger, men må prøve imorgen. Men skal jeg slette drevet i diskhåndtering igen inden jeg starter..
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. august 2008 - 22:40 #11
Slette drevet??? Nej du skal bare følge anvisningen, så skrives der en ny filtabel,
og så kan du igen se din partition i Denne computer. Men læs nu teksten ordentligt:)
Avatar billede tiger_dk Mester
25. august 2008 - 22:54 #12
Eller prøv det her http://eu.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/ , det kan genoprette partioner fra en syg disk !
Avatar billede off-line Nybegynder
25. august 2008 - 23:20 #13
Disk Director Suite 10.0 kan formodentlig klare det, og det er nemmere. Men det er
sandelig også en dyr løsning, når det kan gøres gratis med Testdisk.
Når man lige har set sig tilrette på Testdisk, er det egentlig ganske nemt. Og hvis
tilfældet havde været en USB harddisk, er Testdisk den eneste af de to programmer,
som kan finde USB disken. Det er bestemt ulejligheden værd, at lære Testdisk at kende,
for så har man altid de bedste chancer for at gendanne en mistet partition, uanset,
om disken er intern eller extern.
Avatar billede jhkl Nybegynder
28. august 2008 - 12:53 #14
Husk også at xp ikke er glad for så store diske uden en service pack
Avatar billede peterbechm Novice
31. august 2008 - 20:45 #15
Fik det til at virke igen. Mange tak for hjælpen allesammen, i er sgu gode.
send nogle svar allemand...
Mvh. peter bech
Avatar billede newcommer Nybegynder
02. september 2008 - 17:16 #16
Ingen point til mig:)
Avatar billede tiger_dk Mester
07. oktober 2008 - 16:05 #17
ping
Avatar billede newcommer Nybegynder
08. oktober 2008 - 18:03 #18
Se nu at få lukket mand:)

tiger_dk - Det program er udmærket, hvis det drejer sig om harddiske, som ligger
på computere. Programmet kan ikke klare eksterne harddiske. Og så kan det ikke
installeres på alle nyere harddiske, ligesom True image heller ikke kan.