Avatar billede geforce3 Praktikant
24. august 2008 - 23:56 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

2 ISP'er i under samme tag

Har brug for 2 ISP'er, hvordan løses det nemmest? Går ikke ud fra at man kan have 2 routere i én vægudgang...
Avatar billede ThomasK Nybegynder
25. august 2008 - 01:05 #1
Må man spørge hvad grunden er til du vil have to isp'er?

Hvis du har kabelstik og tlfstik kan du jo både få en forbindelse ved din kabeludbyder (YouSee, Telia Stofanet osv.) Også en forbindelse gennem tlf stikket ved din teleudbyder. (TDC, Cybercity osv.)

Men jo det burde være mulig at sætte en switch på også koble routere på derefter alt afhæning af hvor mange Ip-adresser du har fra din udbyder (kan højst sandsynlig tilkøbes flere)
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 09:55 #2
Du kan få lagt ekstra kobber ind, hvis der ikke er ledigt kobber. Kan ikke huske prisen, men mener det var omkring 2500,- sidst vi fik det gjort.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 09:55 #3
Sammenlign det med at du ønsker 2 telefon linier (1 til arbejde og 1 til privat) på samme lokation
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. august 2008 - 13:58 #4
Hej
Hvis du mener almindelig telefon stik mener jeg ikke man kan have 2 bredbåndsforbindelser på samme linie selv om der er mulighed for 2 linier på PSTN linier. Men bredbånd bruges ikke kun på den ene linie.

Hvis du har f.eks TDC bredbånd på din linie kan du have en ekstra med YouSee da det er kabeltv. Du kan også have en bredbånd hos f.eks. TDC og en fiberlinie hos dit elselskab (hvis dit elselskab tilbyder bredbånd i dit område).

Derudover kan man lave load balance som udligner trafikken mellem linierne og sende al trafik over den ene hvis en linie går ned.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:37 #5
it-dk -> Det er afhængig af hvor meget kobber der ligger i ejendommen/lejligheden, eller ville jeg da umuligt kunne have 5 forskellige linier her hvor jeg sidder
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. august 2008 - 11:48 #6
leif -> uuppss kan se det er misforstået - beklager. Det skulle ikke helt forståes på den måde.

Med de 2 løsninger jeg skrev var at hvis f.eks. YouSee ikke virker er der stor chance for at den anden ville. Eller ved at anvende sit elselskab.
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2008 - 11:51 #7
it-dk -> Så er vi vist enige
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. august 2008 - 13:30 #8
Jep - var nok lige hurtig nok med at skrive da det kunne misforståes :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
31. august 2008 - 16:12 #9
tak vil i lægge et svar?:)
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2008 - 16:30 #10
Ja, hvis det var nogen svar du kunne bruge til noget
Avatar billede ThomasK Nybegynder
31. august 2008 - 20:04 #11
Ja kunne du bruge det til noget?
Avatar billede it-dk Nybegynder
01. september 2008 - 08:21 #12
:-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. september 2008 - 09:15 #13
Det tror jeg da, vi er ikke lige kommet videre med det. Men ellers er det jo nok også ens ISP man skal snakke med :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. september 2008 - 09:16 #14
Woot.. Hvorfor er jeg pro :S sært, har besvaret ét spørgsmål... Tæller den også med hvis man lukker sine egne spørgsmål?