Avatar billede mormie Nybegynder
24. august 2008 - 11:56 Der er 11 kommentarer

Kørt fast - hjælp ønskes.

Jeg har forsøgt at udarbejde min database gennem længere tid, og har også fået stor hjælp her på siden, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke som jeg gerne vil, så nu forsøger jeg at beskrive hvad jeg har og hvad jeg vil - håber så at nogle kan hjælpe.

Jeg har en tabel OPGAVER_TB, som består af følgende:
ID: automatisk nummerering
TIDSHORISONT: et felt med tekst, hvor man selv skal taste
REKVIRENT: vælg hvilken rekvirent, ud fra en tabel REKVIRENT_TB
PRIMÆR TYPE: vælg hvilken type, ud fra en tabel TYPE_TB
SEKUNDÆR TYPE: vælg hvilken type, ud fra en tabel TYPE_TB
BESKRIVELSE: tekst man selv skal skrive
ANSVARLIG: vælg hvilken medarbejder, ud fra tabel MEDARBEJDER_TB
ØVRIG DELTAGER: vælg hvilken, ud fra tabel MEDARBEJDER_TB
ØVRIG DELTAGER2: vælg hvilken, ud fra tabel MEDARBEJDER_TB
ØVRIG DELTAGER3: vælg hvilken, ud fra tabel MEDARBEJDER_TB
AFSLUTTET: ja/nej felt hvor man skal sætte et flueben i feltet.

De øvrige tabeller er oprettet.

Mit problem er så hvordan jeg laver en form for søgning på flere parametre. Jeg har kigget på "Makeiteasy.dk" og fundet "Multiselekt", den forsøger jeg at få til at passe med min database, men noget lykkes ikke. Jeg vil gerne kunne få vist en liste med opgaver hvor fx revirent 1,5,7 indgår, en anden liste hvor medarbejder2 indgår i ansvarlig, øvrig deltager2, øvrig deltager3, en anden liste med type 2,4,8 som indgår i primær type og sekundær type.

KAN NOGEL HJÆLPE MIG??????
Avatar billede mugs Novice
24. august 2008 - 12:25 #1
Prøv igen på makeiteasy.dk.

Der ligger en fremragende funktion der hedder noget i stil med:

Dynamisk filtrerings- og søgefunktion. Download den og prøv om ikke denne funktion kan løse dit problem.
Avatar billede mormie Nybegynder
25. august 2008 - 10:38 #2
Tja MUGS - du er jo den eneste som har forsøgt at hjælpe, men du henviser jo bare til andre - skal du have point for det? Jeg har med baggrund i alt den anden hjælp jeg har fået til mine andre spørgsmål, forvandlet dynamisk søgefunktion til mine egne data - så min database fungerer som jeg vil have den til.
Avatar billede mugs Novice
25. august 2008 - 10:50 #3
Tja - Det er helt op til dig. Når du odlover 200 point er det jo også i overkanten. Men det kan skyldes, at du er i tidspres, så oplever vi tit, at der udloves mange point. Men det kan jeg  jo ikke gøre for. Læs expfaq:

http://expfaq.dk/
Avatar billede mormie Nybegynder
25. august 2008 - 18:00 #4
Det er nu ikke fordi jeg er i tidspres - jeg er helt frit mht tidsforbrug, men at jeg gerne vil have relevante svar hurtigt
Avatar billede mugs Novice
25. august 2008 - 18:09 #5
"så min database fungerer som jeg vil have den til"

Hvad er så problemet? Var mit svar ikke relevant?

"forvandlet dynamisk søgefunktion til mine egne data "

Det må det da være, idet du jo har brungt min løsning.
Avatar billede mormie Nybegynder
26. august 2008 - 19:50 #6
Jeg mener ikke at have sagt at du IKKE skal have point, men de er nok lidt let kobte.
Hjælpen var jo ikke stor, jeg måtte jo selv finde ud af at hvordan jeg fik eksemplet om til mine data.
Avatar billede mugs Novice
26. august 2008 - 19:55 #7
Her:

http://www.eksperten.dk/spm/837161

Svarer jeg korrekt på dit spørgsmål. Derefter rejser du et nyt problem i samme spørgsmål som jeg faktisk ikke behøver at svare på, idet det oprindelige spørgsmål jo er afsluttet. Men jeg gør det aslligevel, og modtager 60 point.
Avatar billede mugs Novice
26. august 2008 - 20:00 #8
Allerede her:

http://www.eksperten.dk/spm/836840

gør jeg opmærksom på Thomas Jepsen's døgefunktion. Men du reagerer ikke, og spørgsmålet er ikke afsluttet.

Der er masser af eksempler på, at links til andre hjemmesider har udløst point. At du i dette har udlovet 200 point er ikke mit problem. Se dig i spejlet og du ser, hvem der har udlovet points.

D. 30 JUN Kl 22:33 modtag jeg din database til rettelse. Den blev returneret Kl 22:53. Jeg husker ikke hvor mange point du gav ved den lejlighed. Men jeg har dog siddet og rodet mede dit problem i min fritid.

Måske du for fremtiden skulle tænke lidt på, hvor mange point du udlover kontra timeprisen for en Access-programmør.
Avatar billede mormie Nybegynder
27. august 2008 - 19:59 #9
Hvad er lige dit problem, i går gav jeg dig 200 point for din henvisning til en anden hjemmeside, samtidig har du modtaget point fra andre af mine indlæg. Hvis du i din fritid arbejder som programmør mod kontant betaling - skulle du så ikke lade være med at rådgive ander i dette forum?
Jeg har desuden også takket for den hjælp folk har ydet mig, og jeg forventer ikke at folk som forsøger at anvende Access på amatør plan skal dunkes i ryggen fordi man stiller spørgsmål. Jeg har desuden også forklaret at jeg løste min database med alt den hjælp jeg har fået i dette forum, hvis ikke I havde været så tålmodig havde jeg aldrig løst mine problemer.
Du burde jo også vide at man får flere og andre vinkler på et problem, når man først kommer i gang - især når man ikke er en haj på forhånd. Det som du synes er simpelt er ganske svært for andre.

JEG HÅBER DU ER TILFREDS MED ALLE POINT - OGSÅ DE LET TJENTEc !!!!
Avatar billede mugs Novice
27. august 2008 - 20:34 #10
Sikke da en spand lort at fyre af.
Desuden har jeg aldrig fået 200 point af dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 21:17 #11
Der er noget der hedder hjælpe til selvhjælp mormie - det lærer man mest af.