Avatar billede sld Nybegynder
20. august 2008 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Acer computer, reinstall, mangler windows CD

Hejsa!

Sidder med en acer computer som vi skal have formateret det ene drev på.
problemet er at windows ligger på det drev vi skal formatere.
Recovery drevet ligger der kun drivers osv på.

Hvis jeg formatere C drevet med windows på, er jeg så ikke nødt til at have en XP cd for at kunne installere det igen, og komme ind til driverne?

I så fald har vi en XP cd, men hvad med licence og aktivering?

Hjælp!
Avatar billede rebecca Novice
20. august 2008 - 14:28 #1
Hvis pc'en er købt med xp licens og der ikke har fulgt en recovery cd med er den højst sandsynligt på en skjult partion på harddisken .

Hvis den xp cd du har er mangen til den originale som pc'en er født med og du har den originale xp licensnøgle (sidder sikkert på pc'en) kan du godt bruge den
Avatar billede sld Nybegynder
20. august 2008 - 14:37 #2
Hvordan kommer jeg ind og ser det?

Det bliver også som en sidste løsning. Men vi ville gerne bare kunne recover pc'en og så få den til at køre godt igen.
Avatar billede jtt Nybegynder
20. august 2008 - 14:47 #3
Uden jeg kender den eksakte model, så vil jeg mene, at du vinder meget mere ved at installere en "ren" XP + drivere + opdateringer. Med en Acer PC følger der mange "acer-programmer" med, som sluger mange kræfter - specielt ved opstart af computeren. Så hvis du kan undvære disse programmer, så vinder du rigtig meget performance på computeren...
Avatar billede haverslev Novice
20. august 2008 - 15:37 #4
Hvis der er skjult partition på den, så prøv at trykke på ALT+F10 samtidig under opstarten.
Avatar billede rebecca Novice
21. august 2008 - 00:11 #5
Eller kig i manualen der står sikkert hvordan du skal gøre
Avatar billede osigaard Nybegynder
21. august 2008 - 00:36 #6
Du skal/kan ikke formatere, når du ikke har en Vista-CD/DVD, men du skal lave et systemrecovery. (Genskabelse til Fabriksindstillinger)

Se i Brugerhåndbogen, da du ikke har nogen CD, kan du jo ikke formatere din systemdisk, men du kan genskabe den til fabriksindstillingerne, altså som den var, da den forlod fabrikken.
Det gør du således:
Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1. Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2. Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Maim er Enabled.
3. Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarter.
Tryk på <F2> under opstart for at starte BIOS programmet.
Sådan starter du gendannelsesprocessen.
1. Genstart systemet.
2. Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
3: Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. september 2008 - 18:22 #7
sker der noget ? ? ?
Avatar billede sld Nybegynder
17. august 2010 - 12:50 #8
Sorry, jeg har glemt alt om tråden her. lukket
Avatar billede sld Nybegynder
17. august 2010 - 12:50 #9
lukket*
Avatar billede haverslev Novice
17. august 2010 - 13:36 #10
Du skal lige skrive løsningen, når du selv tager points igen osv. - sådan er reglerne :-)