Avatar billede willerslev Nybegynder
18. august 2008 - 23:08 Der er 4 kommentarer

Opsætning af server

Hey,
på mit arbejde har vi indkøbt en lille server som kører windows server 2003 64 bit(kan sikkert også køre XP, som vi har adgang til).
Serveren skal bruges til at folk kan logge på hjemmefra, og så skal de sendes videre til en anden server som står hos danmarks statistik(dst), grunden til at de først skal logge på vores lille server er at den har fast ip, og det er kun denne ip der er clearet  hos DST.
Mit problem er at jeg ikke ved hvilken løsning jeg skal benytte, det eneste jeg kan finde på er at benytte "fjernskrivebord", men der er et problem med at det et begrænset til 2 brugere, og vi er ca 4-8 brugere, som skal være på samtidig.

Skriv gerne hvis I har nogle ideer!!

/Willerslev
Avatar billede willerslev Nybegynder
18. august 2008 - 23:52 #1
Eller hvis I kender er firma, der kan løse problemet!
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2008 - 06:31 #2
Det skriger til himlen efter noget VPN. Jeg vil anbefale en Cisco 871 router, som brugerne kan koble sig op imod. Derfra vil man kunne nå din server, hvis man har behov for det samt DST's server.

Hvis du stadig har behov for noget ala fjernskrivebord så er Terminal Service svaret, men så vil jeg klar anbefale en seperat server til det.
Avatar billede anddk Praktikant
19. august 2008 - 15:27 #3
Hvis der skal kunne være flere end 2 på med fjernskrivebord skal serveren været opsat i terminal server mode.

Det er vel svaret på dig spørgsmål. Er det så helt klart er bedre at få opsat noget VPN er en anden sag.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
02. september 2008 - 08:18 #4
Terminal Server kan godt sættes op til at godkende flere brugere, mener helt bestemt det er et licensproblem. Der er garanteret masser af konsulentfirmaer som kan hjælpe med dette, det kræver nok bare en googlesøgning.

Du kan se mere om Terminal Service og licvensering her: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/technologies/terminalservices/default.mspx