Avatar billede idani Praktikant
17. august 2008 - 07:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Union select

Jeg har nu forsøgt at koble den 3. tabel på

SELECT Cpr, Navn, Periode, Lønart, Tekst, Debet, Kredit FROM Efter2006
UNION SELECT Cpr, Navn, Periode, Lønart, Tekst, Debet, Kredit FROM Før2005
UNION SELECT Cpr, Navn, Periode, Lønart, Tekst, Debet, Kredit FROM 2008;

Men jeg får ikke 2008 tallene med ud - jeg er sikker på at det "bare" er en eller anden lille teknisk fejl - men hvilen

Ida/
Se evt. mit oprindelige spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/841483
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
18. august 2008 - 10:48 #1
Forslag: Kan det være at 2008 ikke er et gyldigt navn (det er et tal), prøv at sætte det i anførselstegn eller omdøb tabellen til Fra2008 el. lign.
Avatar billede kjulius Novice
18. august 2008 - 19:37 #2
Du kunne også prøve at ændre UNION til UNION ALL og se om det ændrer noget.

UNION alene frasorterer dubletter. Nu ved jeg ikke hvad du har stående i dit periode felt, men hvis det f.eks. kun er måned, så kan der jo godt være dubletter. Disse vil blive frasorteret, med mindre du i stedet for UNION skriver UNION ALL.
Avatar billede idani Praktikant
19. august 2008 - 09:05 #3
ok - det forsøger jeg mig lige med
Avatar billede idani Praktikant
15. oktober 2008 - 10:44 #4
lukkesvar