Avatar billede danmarlin Praktikant
16. august 2008 - 18:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Findes der en dual dvb-c tv-tuner

Hej,
Jeg har lige været ude og investere i en tv-tuner til indbygning i mit xp mediacenter computer.
Dette for at kunne se tdc´s digitale kabel-tv.
Jeg har fået et kode-kort fra tdc, installeret tv-tuner + firewire kort + mac og det hele virker perfekt.

MEN.....nu opdager jeg til min gru at jeg ikke kan se en tv-kanal samtidig med jeg optager en anden. Det burde jeg nok have kunnet tænke mig til, men opdager det altså først nu.

Jeg kunne selvfølgelig købe en dvd-afspiller og så sætte en selector på fra tdc, men dette kræver så et ekstra kode-kort fra tdc samt at hele idéen med mediacenteret er gået op i røg.

Jeg fandt også en dvb-c dual box til kr. 2.500,00 men det synes jeg er en lidt dyr løsning, samtidig med at det jeg lige har købt kan jeg ikke bruge.

jeg har svært ved at forestille mig at alle dem der ser digitalt tv affinder sig med ikke at kunne optage og se forskellige kanaler på samme tid, så jeg håber der i dette forum er nogen der har et bud på en løsning.
16. august 2008 - 22:08 #1
PS: Der er nemlig mange som - for sent - opdager den 'lille' detalje. Kun ét signal ud af boxen ad gangen... og hvis man nu har 4-5 TV i huset. Så skal man investere i 4-5 'boxe' á X kr hver... Doooooh...
Avatar billede danmarlin Praktikant
24. januar 2009 - 11:48 #2
løsningen blev et indbygget tv-tuner + en ekstern.