Avatar billede j3ppah Novice
15. august 2008 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Simpel query, need help

Hej eksperter.. har den her SQL query, er det noget jeg ikke lige kan finde ud af...

Skal have den til at sige, Hvis der er flere No_ med samme id/navn, skal den kun vise den med den nyeste Starting Date.
Hmm, det er vel egentligt ganske simpelt, men er ikke den vilde SQL haj... håber i kan hjælpe mig.

SELECT [dbo_3 NY BASIC$Item].No_, [dbo_3 NY BASIC$Item].Description, [dbo_3 NY BASIC$Item Translation].[Language Code], [dbo_3 NY BASIC$Item Translation].Description, [dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Sales Code], [dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Starting Date], [dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Unit Price]
FROM [dbo_3 NY BASIC$Sales Price] INNER JOIN ([dbo_3 NY BASIC$Item Translation] INNER JOIN [dbo_3 NY BASIC$Item] ON [dbo_3 NY BASIC$Item Translation].Item_Master=[dbo_3 NY BASIC$Item].No_) ON [dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Item No_]=[dbo_3 NY BASIC$Item].No_
WHERE ((([dbo_3 NY BASIC$Item].No_)="dbu11,060,147") AND (([dbo_3 NY BASIC$Item Translation].[Language Code])="NORSK") AND (([dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Sales Code])="10045"))
ORDER BY [dbo_3 NY BASIC$Item].No_, [dbo_3 NY BASIC$Sales Price].[Starting Date];
Avatar billede tmi Nybegynder
15. august 2008 - 16:54 #1
Har [dbo_3 NY BASIC$Item] et felt kaldet ID eller lign, som er unikt for hver række?
Avatar billede j3ppah Novice
18. august 2008 - 08:13 #2
No_ er unikt for hver vare.
og glemte at sige at, der kan godt være nogle som er nyere end den dato vi har idag, og de skal heller ikke tages med, så den eneste der skal tages, er den varer der har dato'en som er tættest på idag, men ikke længere fremme end datoen idag.
Avatar billede j3ppah Novice
18. august 2010 - 13:17 #3
lukker denne da der ikke er kommet noget svar.
ud over dette ville en løsning være irrelevant nu.