Avatar billede tha_bong Nybegynder
14. august 2008 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL laver fejl?

Hej alle

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er kommet til at klokke godt og grundigt i den, med hensyn til MySQL. Jeg har en Mac OS X og der har jeg installeret xampp, sådan jeg kan køre php fra localhost.

1. I PhpMyAdmin "startvinduet" fik jeg at vide, at der ikke var nogen password på de forskellige brugere, og alle derfor havde adgang til MySQL. Derfor besluttede jeg under "privilegier" at oprette en bruger, og slette de andre.
Dette skulle jeg aldrig have gjort, for nu kan jeg ikke komme ind i PhpMyAdmin:(
Jeg får fejlen: "MySQL returnerede:

#2002 - Serveren svarer ikke (eller den lokale MySQL servers socket er ikke korrekt konfigureret)"

Håber der er nogen som kan hjælpe!
Hilsen Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2008 - 18:09 #1
Hvis der ikke er data i databasen, saa er reinstall jo nok det nemmeste !
Avatar billede tha_bong Nybegynder
14. august 2008 - 18:14 #2
Jeg har prøvet at slettet hele programmet(xampp), og derefter geninstallere det, men den laver stadig samme fejl. hmm
Avatar billede tha_bong Nybegynder
14. august 2008 - 18:25 #3
Får også denne output når jeg stopper MySQL: XAMPP: XAMPP-MySQL is not/Applications/xampp/xamppfiles/bin/mysql.server: line 159:kill:(234) - No such process