Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 20:06 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

HiJsckThis -Logfil

Jeg har mega virus på min pc.
Er der nogen der kan analysere denne HiJackThis - logfil:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:26:59, on 13-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsrw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspc.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\ANTI-S~1\fsaw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\fsguidll.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\HJTInstall.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://home.sweetim.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CenterLock module - {18CB1A7B-94CD-4582-8022-ADA16851E44B} - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\services\services.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: mxlivemedia browser optimizer - {daa547e9-b1af-2877-1b18-367163b3849d} - C:\WINDOWS\system32\qatsobnjpbztme.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [A00FE6BF3.exe] C:\DOCUME~1\John\LOKALE~1\Temp\_A00FE6BF3.exe
O4 - HKCU\..\Run: [s9201] "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Secure Solutions\Antispyware 2008 XP\as2008xp.exe" /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [AROReminder] C:\Programmer\Advanced Registry Optimizer\aro.exe -rem
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Telia SafeSurf.lnk = C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: &Bloker dette pop up-vindue - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\blockpopups.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: Internet Explorer-beskyttelse - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Internet Explorer-beskyttelse... - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparekassen-vendsyssel.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/yinst20040510.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://dk.msnusers.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1170094304246
O20 - Winlogon Notify: __c002C7A - C:\WINDOWS\system32\__c002C7A.dat
O21 - SSODL: SystemCheck2 - {54645654-2225-4455-44A1-9F4543D34546} - (no file)
O22 - SharedTaskScheduler: crowsteps - {e1d3b05d-4dd9-468d-982e-c342f05436e5} - C:\WINDOWS\system32\pkjcoxq.dll (file missing)
O23 - Service: Telia SafeSurf (BackWeb Plug-in - 9786136) - BackWeb Technologies Inc.                          - C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FSBWSYS - F-Secure Corp. - C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure HTTP Server (fshttps) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fshttps\fshttps.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE

--
End of file - 8265 bytes
Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 20:09 #1
Jeg vil være tilfreds hvis man kan gøre så jeg kan få adgang til en formatering.
Der bliver nemlig nægtet adgang til cd-rom drev under Boot - ikke når jeg er inde i windows

Matias
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2008 - 20:20 #2
hmmm....
Lang tid siden du har været på windows update??!!
SP2 og IE6...??

Der er intet i loggen der forhindrer adgang til cdrom drev fra boot.

Beskriv lige hvordan du vil formattere og hvilke værktøjer du bruger...
Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 20:39 #3
Ja jeg har ikke brugt min pc ret meget de sidste par år så derfor den gamle "udgave"
Jamen når jeg vil Boote op med min vindows-cd så skriver den Cd-rom : Not found og springer videre til næste boot som er IDE 1
Ikke engang mit Floppy drev får jeg lov til at boote fra
Avatar billede levich Nybegynder
13. august 2008 - 20:44 #4
Læs alle punkterne inden du gør noget.
Gem evt. denne vejledning som en tekstfil på skrivebordet vha. Notepad.

(1)
Hent Vundofix http://vundofix.atribune.org/ og følg vejledningen i afsnittet ”Normal usage for removal”.

(2)
Hent AFT-cleaner her: http://www.geekstogo.com/forum/index.php?autocom=downloads&showfile=21
Start programmet og vælg "select all" og derefter "empty all".
Hvis du har Firefox skal du først vælge det i menuen og derefter "select all" og "empty all".

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op) og Fix følgende linjer med HijackThis:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2
R3 - URLSearchHook: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: CenterLock module - {18CB1A7B-94CD-4582-8022-ADA16851E44B} - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\services\services.dll (file missing)
O2 - BHO: mxlivemedia browser optimizer - {daa547e9-b1af-2877-1b18-367163b3849d} - C:\WINDOWS\system32\qatsobnjpbztme.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [A00FE6BF3.exe] C:\DOCUME~1\John\LOKALE~1\Temp\_A00FE6BF3.exe
O4 - HKCU\..\Run: [s9201] "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Secure Solutions\Antispyware 2008 XP\as2008xp.exe" /autorun
O20 - Winlogon Notify: __c002C7A - C:\WINDOWS\system32\__c002C7A.dat
O22 - SharedTaskScheduler: crowsteps - {e1d3b05d-4dd9-468d-982e-c342f05436e5} - C:\WINDOWS\system32\pkjcoxq.dll (file missing)

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\services\services.dll
C:\WINDOWS\system32\qatsobnjpbztme.dll
C:\DOCUME~1\John\LOKALE~1\Temp\_A00FE6BF3.exe
C:\WINDOWS\system32\__c002C7A.dat
C:\WINDOWS\system32\pkjcoxq.dll
… og denne mappe:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Secure Solutions\

(5)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis og send den herind.

Husk at jeg også gerne vil se loggen fra Malware programmet nævnt i den anden log.
Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 20:46 #5
Jeg forsøger at få fat i den logfil fra malware programet som der blev spurgt om i den anden tråd
13. august 2008 - 21:03 #6
(Bemærk at der er dobbelt konfekt her http://www.eksperten.dk/spm/841267 )
Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 22:07 #7
Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1049
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-8-13-2008 (21-51-44).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 72527
Tid tilbagelagt: 31 minute(s), 9 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 14
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 3
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 2
Inficerede Filer: 18

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\WINDOWS\system32\tdssadw.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\__c002C7A.dat (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\centerlock.centerlock (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\centerlock.centerlock.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18cb1a7b-94cd-4582-8022-ada16851e44b} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{18cb1a7b-94cd-4582-8022-ada16851e44b} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{8b8df25f-2c47-4473-8e1c-7f54ac7ef481} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{e1d3b05d-4dd9-468d-982e-c342f05436e5} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Secure Solutions (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\tdssdata (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\tdss (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tdssserv (Rootkit.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\__c002c7a (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Security Tools (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{daa547e9-b1af-2877-1b18-367163b3849d} (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{daa547e9-b1af-2877-1b18-367163b3849d} (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\systemcheck2 (Trojan.Clicker) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\{31615d5c-5126-448a-818a-a7cdfee85a9b} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler\{e1d3b05d-4dd9-468d-982e-c342f05436e5} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page (Hijack.Homepage) -> Bad: (http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2) Good: (http://www.google.com/) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
C:\WINDOWS\privacy_danger (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\images (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\edlb.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\xokvrpwg.dll (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\index.htm (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\images\capt.gif (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\images\danger.jpg (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\images\down.gif (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\privacy_danger\images\spacer.gif (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\tdssadw.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\tdssl.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\tdssmain.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\tdssinit.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\tdsslog.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\tdssservers.dat (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\tdssserv.sys (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\~.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\tfnslopk.dll (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\lnvegaow.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\__c002C7A.dat (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
13. august 2008 - 22:31 #8
(Du har vist ikke alle linierne med ?)

Samt en frisk log fra HiJackThis ...
Avatar billede matias Nybegynder
13. august 2008 - 23:28 #9
Jeg har nu gjort det levich skrev og her er den nye Hijackthis :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:26:05, on 13-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsrw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspc.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\ANTI-S~1\fsaw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\fsguidll.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Telia SafeSurf.lnk = C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: &Bloker dette pop up-vindue - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\blockpopups.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: Internet Explorer-beskyttelse - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Internet Explorer-beskyttelse... - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparekassen-vendsyssel.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/yinst20040510.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://dk.msnusers.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1170094304246
O23 - Service: Telia SafeSurf (BackWeb Plug-in - 9786136) - BackWeb Technologies Inc.                          - C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FSBWSYS - F-Secure Corp. - C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure HTTP Server (fshttps) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fshttps\fshttps.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE

--
End of file - 6766 bytes
14. august 2008 - 00:16 #10
For en go' ordens skyld - kør lige [Malwarebytes' Anti-Malware] igen; der er nogle elementer som den burde have nappet... + efterfølgende log derfra + HiJackThis log...
Avatar billede matias Nybegynder
14. august 2008 - 01:25 #11
Her er en ny malware-log :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1049
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-8-14-2008 (01-19-12).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 67944
Tid tilbagelagt: 53 minute(s), 46 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede matias Nybegynder
14. august 2008 - 01:34 #12
Og en Hijackthis log :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 01:31:54, on 14-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspc.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsrw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\ANTI-S~1\fsaw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Telia SafeSurf.lnk = C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: &Bloker dette pop up-vindue - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\blockpopups.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: Internet Explorer-beskyttelse - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Internet Explorer-beskyttelse... - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparekassen-vendsyssel.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/yinst20040510.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://dk.msnusers.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1170094304246
O23 - Service: Telia SafeSurf (BackWeb Plug-in - 9786136) - BackWeb Technologies Inc.                          - C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FSBWSYS - F-Secure Corp. - C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure HTTP Server (fshttps) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fshttps\fshttps.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE

--
End of file - 6733 bytes

Mange problemer er løst men jeg kan stadig ikke boote fra cd-rom

matias
14. august 2008 - 06:02 #13
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er denne, som skal fixes:

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Smut til WindowsUpdate og instaler alt hvad der er muligt -> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Incl MS ServicePack3 (hvis den er der) - vil nok ta' sin tid...
Avatar billede levich Nybegynder
14. august 2008 - 17:56 #14
Jeg kan se, at karise_larry har hjulpet dig lidt videre.

Den nyeste log fra Malware programmet viser ingen problemer. Mht. linjen:
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
i hijackthis, så skal du (efter min mening) ikke fixe den, hvis du selv har lavet restriktioner på Internet Explorer f.eks. med F-secure.

Men ellers ser det hele fint ud.
Avatar billede matias Nybegynder
14. august 2008 - 19:28 #15
Pcen kører fint nu. Jeg har ikke opdaget problemer siden jeg har gennemført de ting i har nævnt.
Kun en ting er der stadig. Jeg kan ikke boote fra cd-rom eller floppy. Den skriver "Not found" ved begge.
Jeg kan bruge begge dele inde fra windows. Men ikke under Boot.
Jeg er nu kommet så langt at jeg helst vil undgå en formatering. Derfor har jeg kørt XP ind oven i den gamle (opdatering) uden det har hjulpet på Boot-problemet.

Matias
Avatar billede levich Nybegynder
14. august 2008 - 19:53 #16
Når man starter en computer op - altså helt i starten - har man muligheden for at komme ind i den såkaldte BIOS, som indeholder nogle grundlæggende indstillinger for selve computeren (uafhængigt af styresystemet). Hvis du ikke kender til BIOS, vil jeg foreslå at du får hjælp af en kammerat, som ved noget om det.

Men det lyder som, at BIOS'en er sat op til kun at ville boote computeren fra harddisken, og at du kan løse problemet ved at indstille boot-rækkefølgende i BIOS'en til også at inkludere CD-rom og floppydisk.
Avatar billede levich Nybegynder
14. august 2008 - 19:54 #17
Her er nogle screenshots, som viser hvad jeg mener: http://www.hiren.info/pages/bios-boot-cdrom
14. august 2008 - 19:58 #18
Sorry <levich> - Jeg kom til at 'tage' denne tråd *S*
Avatar billede matias Nybegynder
14. august 2008 - 20:48 #19
Jeg har forstand på BIOS - eller rettere sagt - jeg har brugt det en del førhen da jeg gik lidt mere op i pcer end jeg har gjort de sidste par år. Den er sat til at boote : 1.Device cd-rom - 2. device IDE-o - osv
Så det skulle være okay.
Men jeg har opdaget noget mere. Jeg kan ikke få lov til at køre en Repair under installation af XP. Den kommer og spørger efter en Administratorkode. Jeg har ingen koder på min pc og kun en bruger.
Jeg kan heller ikke få lov til at hente Updates fra Windows. Den blokkere alt trafik ved Download. Kun hvis noget kan hentes som " Gem distanation som" acceptere den at noget kommer ned på pcen fra nettet.

Senneste Hijackthislog :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:48:02, on 14-08-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\atiptaxx.exe
C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsrw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspc.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\PROGRA~1\TELIAS~1\ANTI-S~1\fsaw.exe
C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Telia SafeSurf.lnk = C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\Program\fspex.exe
O8 - Extra context menu item: &Bloker dette pop up-vindue - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\blockpopups.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Web Filter - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: Internet Explorer-beskyttelse - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Internet Explorer-beskyttelse... - {300DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Spyware\ieshield.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparekassen-vendsyssel.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/yinst20040510.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://dk.msnusers.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1170094304246
O23 - Service: Telia SafeSurf (BackWeb Plug-in - 9786136) - BackWeb Technologies Inc.                          - C:\PROGRA~1\TELIAS~1\backweb\9786136\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FSBWSYS - F-Secure Corp. - C:\Programmer\Telia SafeSurf\backweb\9786136\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure HTTP Server (fshttps) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\FSPC\fshttps\fshttps.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\Telia SafeSurf\Common\FSMA32.EXE

--
End of file - 6668 bytes
Avatar billede levich Nybegynder
14. august 2008 - 21:31 #20
matias, du glemte helt at tage stilling til linjen:
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
Hvis den ikke har noget med F-secure el.lign. at gøre, kan det være at det er den som gør at du ikke kan downloade normalt.

Mht. repair af windows, så tror jeg ikke der er noget at gøre, hvis du ikke kender adminstratorkodeordet (jf. http://www.helgec.dk/xp-repair.html).
Avatar billede matias Nybegynder
14. august 2008 - 21:57 #21
det der kodeord - er det et jeg skulle have lavet engang ? - eller hvordan hænger det sammen ?
Jeg kigger lige på den linie der i Hijackthis
Avatar billede levich Nybegynder
14. august 2008 - 22:08 #22
Kodeordet blev oprettet, da windows blev installeret for først gang på din computer.
Avatar billede matias Nybegynder
15. august 2008 - 15:31 #23
Okay - jamen hvis det er et kodeord jeg har skrevet kan der ikke være så mange muligheder.

Med hensyn til det download-problem så er det løst. Jeg fandt ud af at det er F-Secure der stoppede alt trafik. Min startside kunne jeg heller ikke ændre men da jeg så slog F-secure fra var der ingen problem.
Jeg har kigget i F-secures indstillinger og der hvor man kan justere på browser kontrol kan man ikke klikke på noget længere. Der står med "tåget" skrift eller hva man nu skal kalde det.
Så det afindstalere jeg og får en ny vertion downloadet når jeg lige får fundet noget andet til at beskytte mens jeg gør det.
Boot problemet er der stadig

Matias
Avatar billede levich Nybegynder
15. august 2008 - 17:54 #24
Det lyder godt. Skal du have hjælp til mere?
Avatar billede matias Nybegynder
15. august 2008 - 19:05 #25
Nej jeg starter en ny tråd med det boot-problem.
Tak for hjælpen