Avatar billede matt69 Nybegynder
12. august 2008 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slippe af med migwiz?

Hej,
Jeg installerede for nylig noget software til brug ved et usb-overførselskabel, men den fungerede ikke rigtig for mig, så jeg fjernede softwaren igen. Men nu, når jeg starter windows (XP), kommer der et vindue med "MigWiz" op på skærmen ... det er ret irriterende, kan jeg blive fri for det ved opstart?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 20:36 #1
Den midlertidige løsning:
start - kør - msconfig - fjern vingen med migwiz (Hvis den er der)

Den permanente:
Smid en log fra Hikackthis herind: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis
Manual til programmet: http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm
Avatar billede matt69 Nybegynder
12. august 2008 - 21:04 #2
Den er ikke i msconfig. Her kommer en log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] E:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] E:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "E:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1174426811185
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe

--
End of file - 4629 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 22:18 #3
Damn...
Den var ikke der...

Har du en mappe på C:/ der hedder Migwiz? Og er der filer i denne?
Stien er c:\migwiz
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 22:25 #4
Glem lige alt jeg skrev før...
migwiz er et legalt program der følger med windows.

Hvad hed det program?

Har du prøvet systemgendannelse?
12. august 2008 - 23:17 #5
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml - den util opretter [StartUp] ICON i Kontrolpanel. Viser nogle gange mere end en HJT log...
Med mulighed for at desable/slette/tilføje osv ..
Avatar billede matt69 Nybegynder
13. august 2008 - 13:19 #6
Mappen med migwiz ligger sådan her: c:\programmer\microsoft\migwiz. Der er en masse mapper derinde, men ingen filer ...

Jeg har prøvet systemgendannelse, men det virker mærkeligt nok ikke. Jeg installerede Microsoft Overførsel (Microsoft WET eller Windows Easy Transfer) sammen med PCLinq3, som fulgte med usb-kablet.

Jeg har prøvet karise-larry's tip, men der er ikke noget at komme efter i Startup-programmet ...?!
Avatar billede matt69 Nybegynder
13. august 2008 - 13:26 #7
Hm, jeg slettede bare mappen og nu er problemet løst. Beklager postyret, og tak for hjælpen :-)
Avatar billede matt69 Nybegynder
06. juli 2010 - 21:16 #8
skriver svar for at lukke tråd ...