Avatar billede speedpete Nybegynder
12. august 2008 - 09:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern forbindelse fra MySQL Query Browser eller lignende

Jeg vil gerne forbinde til mit webhotels MySQL via "en ekstern forbindelse fra en standard mysql klient" (for at kunne afvikle nogle create-scripts). Men hvordan hulen gør man?

Jeg har 5.0.45 hos mig selv, foruden MySQL Query Administrator/Browser
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. august 2008 - 09:52 #1
du skal nok installere phpmyadmin på dit webhotel, da de fleste pga sikkerhed, blokerer for direkte adgang til webhotellernes mysl-databaser.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 10:19 #2
Men nogle webhoteller tillader forbindelse til mysql via port 3306 - og nogle har endda valgmuligheder i deres kontrolpanel, fx kun at tillade adgang fra visse IP-adresser.

Nogle mysql-klienter kan "snyde" ved at kontakte et dertil indrettet php-script på serveren, som så simulerer en direkte forbindelse.

Men ellers må du vende det med din udbyder.
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. august 2008 - 10:34 #3
Jeg har fået besked fra min udbyder om at bruge "en ekstern forbindelse fra en standard mysql klient", fordi der er en fejl i phpmyadmin, som gør, at jeg ikke kan oprette stored procedures... Jeg har oprettet min IP i kontrolpanelet, nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg gør rent praktisk. Jeg kunne sikkert google mig til, det men hvis nogen har en nem anvisning? Jeg har som sagt MySL Query Browser. Kan man forbinde eksternt fra den, eller skal man bruge cmd-line klienten?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 10:42 #4
Du kan sikkert bruge MySQL Query Browser - du skal bare bruge hostnavn, brugernavn og password. Og sikkert også databasenavn.
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. august 2008 - 10:55 #5
Ok, jeg googler den, så. Måske der står noget om det i doc'en til Query Browser.
Avatar billede speedpete Nybegynder
18. august 2008 - 09:42 #6
Ja, ok, så svært var det heller ikke... det første man bliver blind på er som bekendt øjnene. (Det er, når man logger på Query Browser...)