Avatar billede madeindk Nybegynder
07. august 2008 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere brugerprofil i LDAP (Active Directory)

Hej eksperter, jeg sidder pt. med et problem omkring LDAP - har søgt hele Google i gennem efter en løsning og kan også snildt finde ud af hvordan jeg henter info ud omkring en bruger. Men når jeg skal opdatere går det heeelt galt. Jeg gør det pt. følgende måde:

strSQL = "UPDATE 'LDAP://OU=Denmark,OU=oudomain,DC=do,DC=domain,DC=local' " & _
"SET displayName = 'Nyt navn' " & _
"WHERE sAMAccountName = 'madeindk' "
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 12:17 #1
Det må have taget lang tid. =)
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 12:17 #2
Hvad går galt, når du prøver? Hvilken fejlmeddelelse får du?
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. august 2008 - 12:22 #3
Ufattelig lang tid :)

Provider error '80040e14'
One or more errors occurred during processing of command.
updatesql.asp, line 13

Line 13: Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. august 2008 - 12:32 #4
Har tidligere fundet en meget nem måde hvor jeg kunne opdatere data i AD, men der er problemet at jeg ikke kan forbinde direkte via brugernavnet, men via fuldt navn. Der vil derfor højest sandsynligt opstå problem hvis to eller flere brugere i AD har samme navn.

Set objUser = GetObject("LDAP://cn=Hans Hansen,OU=Denmark,OU=oudomain,DC=do,DC=domain,DC=local")
objUser.cn = strName
objUser.SetInfo

Hvis man kunne ændre ovenstående så "cn=Hans Hansen" udskfites med "username=madeindk", ville det være helt fint. Kan dog heller ikke lige løse det.
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. februar 2009 - 02:34 #5
Fandt aldrig en ordenlig løsning.