Avatar billede michael1234 Nybegynder
05. august 2008 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer helt død

Hej

Jeg ville opgradere BIOS i min computer til en nyere version men den fejlede undervejs. Nu vil den slet ikke starte op. Der sker slet ingen ting. Det er en Acer Aspire 5315 bærbar PC. Er der noget der kan gøres eller er jeg nødt til at sende den ind til reparation? På forhånd tak.
Avatar billede buchi Nybegynder
05. august 2008 - 19:03 #1
du for altså ingen respons når du trykker på knappen?
Avatar billede michael1234 Nybegynder
05. august 2008 - 19:04 #2
Nej når jeg trykker på power-knappen sker der ingenting.
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2008 - 23:01 #3
Har jo ikke så meget styr på den slags, men kan du ikke få liv i den, må den vel afsted.

hvis du har en manual i håndel eller på nettet kan du jo se hvilke muligheder der er for at nulstille biosen.

Du kunne undersøge hvad der sker hvis du tager alt strøm fra den natten over. altså intet batteri og ingen ledning.

måske er der adgang til et batteri som ofte holder vitale dele som biosen med strøm, men om dette også gælder på din maskine ved jeg ikke. der der det må det også ud.

husk lige, at har du stadig garanti/reklamationsret bør du ikke skille den ad
Avatar billede michael1234 Nybegynder
13. august 2008 - 22:46 #4
Æv æv. Den stod IKKE til at redde selv. Nu er den røget til reparation og nu venter jeg så bare på at den kommer med posten. Og så er det sidste gang jeg opdaterer BIOS uden at der sidder en tekniker i den anden ende af telefonen. Det var en slem lærestreg. Nå, men det må være dig c-holst der løber med pointene.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2008 - 07:37 #5
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)