Avatar billede bananclaus Nybegynder
04. august 2008 - 17:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skjule bad cluster/sektorer??

Er det muligt at skjule eller fjerne dårlige sektorer på en HD så de ikke vil blive forsøgt brugt på en bærbar?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 18:03 #1
Hvad er det for en HD? Producenterne har som regel et gratis diagnose program,
som kan hentes fra deres hjemmeside. Sådan et program kan sommetider reparere
dårlige klostre.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
04. august 2008 - 18:09 #2
Jeg har prøvet at bruge sådan et program og kørt bla KillDisk uden det ændrede noget.
Avatar billede peet-49 Novice
04. august 2008 - 18:11 #3
Bad clusters er kun en start på en total defekt harddisk.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
04. august 2008 - 18:18 #4
Ja desværre. Men vil gerne prøve noget med den inden det går helt galt.
Avatar billede peet-49 Novice
04. august 2008 - 18:26 #5
Jeg bruger PowerMax til det. Det kan du hente på www.maxtor.com
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 18:50 #6
Powermax er til Maxtor, som er overtaget af Seagate, som laver Seatools.
Om man skal opgive sin harddisk afhænger helt af, hvad diagnose programmet siger.
Sommertider får man beskeden, at de dårlige klostre er repareret, og så kan man
da udmærket fortsat bruge sin HD. Men omvendt, hvis klosterne ikke er repareret,
så gælder det bare om at få hevet sine data ud, og så skrotte harddisken.
Så vidt jeg ved, så overskriver Killdisk harddisken, den reparerer ikke dårlige klostre.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
04. august 2008 - 19:26 #7
KillDisk blev osse kun brugt som et forsøg. Vil PowerMax virke til en ældre Acer?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 20:46 #8
Acer det er jo et computer mærke, laver de harddiske?
Avatar billede nva Praktikant
05. august 2008 - 12:54 #9
Hvorfor bruger du ikke bare Windows eget program til den slags? Under 'Denne computer - højreklik på drev - egenskaber - funktioner - undersøg nu ..' og markér alt. (Frit efter hukommelsen)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. august 2008 - 17:35 #10
Fandt du ud af noget?
Avatar billede bananclaus Nybegynder
08. august 2008 - 19:38 #11
Jeg nåede det desværre ikke. Den er helt død nu. Vil gerne dele point ud til dem som ligger et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. august 2008 - 21:02 #12
Når jeg ikke kunne hjælpe, skal jeg heller ikke have point:)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:32 #13
Når ingen lægger et svar, så gør du det bare selv, og hiver dine point hjem:)
Avatar billede bananclaus Nybegynder
13. august 2008 - 19:20 #14
Ok