Avatar billede danm Nybegynder
31. juli 2008 - 02:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQLDump med mellemrum i mappenavn virker ikke

Hej

Jeg har langt om længe fundet ud af hvordan jeg laver MySQLDump i mit VB program med Shell kommando, men er nu løbet ind i et problem. Jeg kan sagtens lave backup til eksempelvis C:\test.sql og det virker, men hvis der så er mellemrum i mappenavnet (som i eksempelvis C:\Documents and Settings\Dan\test.sql) bliver backuppen ikke foretaget.. Jeg har prøvet med '' tegn i navnet men det får computeren til at give et biip.

Hvordan skal det så skrives?

Hele min shell kommando ser sådan ud (med oplysninger fjernet)

C:\Programmer\MySQL\MySQL Server 5.0\bin\mysqldump.exe --host=xxx --user=xxx --password=xxx --databases xxx --result-file=filnavnet + sti.sql

Skal den laves anderledes hvis der er mellemrum i filnavnet?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2008 - 02:51 #1
Næppe. Mne der skal nok "" omkring filnavnet.
Avatar billede danm Nybegynder
31. juli 2008 - 13:16 #2
Hehe, ja hvor dum kan man være.. Apostrof duer selvfølgelig ikke som citationstegn i shell (o= (Det er bare fordi man er vant til det i SQL sætninger..)

Da jeg fik " " omkring filnavnet virker det perfekt.

Takker Arne, smid endelig et svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2008 - 15:04 #3
svar