Avatar billede snowball Novice
30. juli 2008 - 21:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forslag til NAS der understøtter RAID1

Hej.

Jeg står og mangler en NAS.

Eftersom den primært skal bruges til backup, så skal den selvfølgelig understøtter RAID1 og dermed 2 harddiske, som helst skal være på 1TB.

Jeg har kigget lidt på de 2 nedenstående:

Buffalo DriveStation Duo HD-W1.0TIU2/R1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398018

LaCie 2big
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=430567

Western Digital's My Book World er udelukket da de yder forfærdeligt!

Alternativt har jeg overvejet at finde et kabinet og så købe hardisk'ene for sig selv, men det kan umiddelbart ikke betale sig.

Andre forslag og især erfaringer modtages meget gerne.

På forhånd tak.
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:32 #1
Hej, jeg kan VARMT anbefale dette produkt:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400821&searchArea=products&Soegeord=synology

Jeg kører med det, og har kørt med det i længere tid nu (over 6 mdr) - Systemet kører uafbrudt - og jeg har ingen problemer med det overhovedet. Det bedste ved synology er at de lytter på deres brugere, og udvikler hele tiden nye features til deres produkter. Da jeg købte min disk station, var det f.eks. ikke muligt at seede en torrent, men det har de fikset i den seneste firmware, så nu er mit produkt fuldendt for mit vedkommende :) - plus at den kan agere mediaserver, hvis du f.eks. har en PS3, så kan du streame video, billeder og musik direkte til din ps3 via dit netværk - alt i alt, kunne jeg ikke ønske mig mere, for så få penge.
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:34 #2
og her har du et link til specs på ds 207+
http://synology.com/enu/products/DS207+/spec.php
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2008 - 22:03 #3
Selvfølgelig. Havde helt glemt Synology her ;)

Ser lovende ud. Venter lige og ser om der kommer andre forslag.
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2008 - 22:17 #4
Dog bliver prisen hurtigt lidt høj da DS207+'eren jo er uden diske, så dermed skal man lige ligge ca. 2.000kr. oven i prisen før man er kørende :S
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 22:21 #5
Det er selvfølgelig rigtigt. Tilgengæld har man sig også et klippestabilt system, der sprøjter om sig med features ;D - om ikke andet, så kan man jo selv tilføje features, hvis man kan finde ud af telnet og linux og det halløj der :D

Jeg må indrømme at jeg ikke havde set, at dine forslag var inklusiv hdds ;)
Avatar billede snowball Novice
01. august 2008 - 15:02 #6
Det endte med en DS207+ og så "kun" med 750GB diske i.

Tak for forslaget, og god weekend :)
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2008 - 16:08 #7
Selv tak. du vil ikke komme til at fortryde det!

Takker for point, og god weekend til dig også :)