Avatar billede 2bach Nybegynder
30. juli 2008 - 15:18 Der er 5 kommentarer

Windows angiver ikke korrekt størrelse på Harddiske

Hej Har lige Gen-installeret XP på den ene af mine harddiske (200 GB sata Maxtor) Problemet er i selve install fasen, når jeg vælger det drev som skal bruges og jeg opretter en partion, så vil windows ikke angive større størrelse end ca 147 GB og jeg har så efter install, et stykke disk som ikke er formateret. Opdagede første gang problemet da jeg skiftede bundkort (Asus P5K) og fra raid til bare at køre alm. sata der opstod samme problem, som jeg rettede med Partition Magic og derefter glemte alt om det igen til nu altså....hvordan får jeg windows til at genkende den korrekte HD størrelse ??????
Som tillæg til det her, har jeg haft en install af windows på begge harddiske, hvilket betyder jeg under opstart bliver bedt om at vælge mellem 2 styresystemer - menlig XP & XP. Hvordan fjerner jeg det, så jeg bare kan trykke på knappen og den starter op uden problemer ????
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2008 - 15:29 #1
Vedr. dit sidste spørgsmål: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29
Avatar billede 2bach Nybegynder
30. juli 2008 - 21:33 #2
virkede ...tak, mangler bare resten så :)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2008 - 21:55 #3
Er XP fuldt opdateret?
Jeg mener der er noget med at den skal være opdateret med enten SP2 eller SP3 for at se store harddiske, men er ikke helt sikker.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2008 - 22:21 #4
Se evt. Kommentar: madsboe 02/06-2008 07:34:39 i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/812629
Avatar billede 2bach Nybegynder
31. juli 2008 - 14:53 #5
Problemet er, at da jeg kørte raid på dem, hvilket blev installeret for snart 4 år siden, var der ikke problemer. Har nu skiftet Cpu og bundkort + ram, men valgte at beholde mine harddiske. Iøvrigt er problemet rettet med Partition Magic, men ved ikke om I kender det, kilde til irritation over ikke at kunne levere en fejlfri opstart på sit styresystem og endnu mere, det ikke at kunne finde ud af hvorfor :)