Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 14:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CSS problem i mozilla firefox

Hej Eksperter.

Er i gang med at sætte et ny side op for en bekendt, og er støt på et problem i firefox, som jeg ikke kan løse.

På siden www.sjfoto.dk/demo/ er designet fint i IE, men når jeg åbner mozilla, så er højremargen bredere end venstremargen.

Min CSS fil ligger på www.sjfoto.dk/demo/stylesheet.css

Nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Frederik Jensen
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 14:11 #1
Hvis du skriver dette i adresselinjen i FF og trykker enter, vil du kunne se præcis hvilke elementer der er for lange/for korte, og som marginen bliver beregnet ud fra:

java script:for(var i=0,im=document.getElementsByTagName("*");i<im.length;i++){im[i].style.border="1px solid red"};void(0)
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 14:12 #2
Koden sætter simpelthen bare en rød 1px-tyk kant på alle elementer.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 14:21 #3
Det virker ikke, da den bare sætter en border på det yderste div.

Se engang www.sjfoto.dk/demo/

:(
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 14:26 #4
Det skal heller ikke lægges ind i koden. Som du har gjort det nu, vil det blive kørt, inden elementerne er lavet, derfor kommer der kun en border på HTML-elementet.

Du skal indsætte det i adresselinjen og trykke enter. :)
Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 14:44 #5
Tak w13, men har ikke kunne identificere problemet, desværre - nogle andre der kan hjælpe?
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 14:50 #6
Hmm. Det er hverken margin eller padding, der er problemet. Når jeg sætter margin og padding til 0 på alle elementer, er problemet der stadig.
Kunne det ikke tænkes, at det er en width, der tolkes forkert i FF (og Safari også i øvrigt)?
Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 15:05 #7
Ved det ikke, FF melder ingen fejl ud, så kan simpelthen ikke forstå det.
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 15:06 #8
Nej, det er nok heller ikke en decideret fejl.

Da IE er den eneste, der viser det korrekt, må vi nok antage, at det er IE, der tolker det forkert, desværre. :(
Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 15:19 #9
Ja, det har du ret i. Skal jeg oprette et spørgsmål i CSS, og se om en af hajerne kan finde fejlen?
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 15:22 #10
Ja, det ville måske hjælpe. =)
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 15:45 #11
Så må du huske at lukke her ved at oprette et svar selv og acceptere det. Man må nemlig ikke have to ens spørgsmål åbne, så kommer admins efter dig. =)
Avatar billede brinck10 Nybegynder
30. juli 2008 - 15:53 #12
Ahh tak :-)