Avatar billede mysli Nybegynder
29. juli 2008 - 12:05 Der er 12 kommentarer

NTLDR is missing

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal stille dette spørgsmål.

Jeg fik i går formateret min kærestes bærbar (Acer Aspire 3000) og smidt en ren XP på. Lavede en ystem partition på 10gb og resten røg til data partition.

Den kørte fint i går, men da jeg til morgen vil installere nogle programmer får jeg fejlen NTLDR is missing ved boot up.

Jeg smed XP skiven i og ville boote fra den, men der er kodeord på bios og den booter ikke fra cd drevet.

Hvad pokker kan jeg så gøre?

Har prøvet diverse kodeord til bios; phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS, 000000 - uden held. Jeg har aldrig skilt en bærbar ad, så ved ikke rigig mht. at fjerne cmos batteriet - kan ikke finde nogen guide til det på nettet.
Avatar billede euhp Nybegynder
29. juli 2008 - 12:13 #1
Hmmmm. Spørg din kæreste om passwordet???
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 12:16 #2
Og hvis kæresten mugger http://www.helgec.dk/password.html helt forneden på siden
Avatar billede mysli Nybegynder
29. juli 2008 - 12:23 #3
Min kæreste aner ikke hvordan man formaterer en computer eller hvad bios er - hun kender ikke det password :o)

Problemet er bare jeg ikke kan gå ind i BIOS og ændre hvad den booter fra, jeg har altså ikke mulighed for at boote fra en cd. Jeg står altså med;

En bærbar med bios kodeord som kun vil boote på harddisken
Et defekt OS som mangler en fil, og derfor ikke vil starte op.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. juli 2008 - 12:27 #4
Det er vel ikke lige som i konsollon? når man der bliver bedt om et password, og
der ikke er noget, trykker man bare enter, og så er man inde.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 12:34 #5
Hvorfor bruger du så ikke mit link??
Avatar billede mysli Nybegynder
29. juli 2008 - 13:08 #6
Nej, det er ikke tomt password, er testet.

helgec - jeg kan ikke boote fra en cd, så kan ikke bruge dit link.  Ellers må du specificere hvilken del af det du mener jeg kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:40 #7
Hvad er det for en computer det drejer sig om
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:42 #8
S`rry Aspire -> har du prøvet F12 i stedet for F2 måske har kæresten enablet den funktion
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:43 #9
Men ellers er der vel recovery partition på dyret så du kan lave en ny installation F10
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2008 - 13:50 #10
"Jeg fik i går formateret min kærestes bærbar"
Kunne du boote fra cd'en i går?
Avatar billede mysli Nybegynder
29. juli 2008 - 14:12 #11
vejmand, nej.. Jeg kørte windows installationen gennem windows..

Hvis jeg fjerner harddisken booter den selvfølgelig fra cd-rommen, men så kan jeg ikke rette fejlen. Der er ingen recovery partition
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 14:13 #12
Har du prøvet F12 ellers må du jo fjerne disken som du selv er inde på