Avatar billede find_p Nybegynder
28. juli 2008 - 21:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Upload af 2 billeder til server samt "billedenavne".jpg til tabel

Jeg kan PT uploade et billede (+ resize)til mappe på serveren og "billedenavn".jpg til tabel (MySQL).
Jeg vil gerne kunne uploade to billeder (+ resize), samt tilhørende "billedenavne".jpg til tabel i en operatiom.

Min form ser sådan ud:
<snip>
<form enctype="multipart/form-data" action="edit_kuld.php" method="post"><div class="formular_kuld" align="left">
Billede: <br>
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2500000">
<input type="hidden" name="src" value="nyt_kuld">
<input type="file" name="billede_mor" class="input" size="31">
<input type="submit" value="Indsæt kommende kuld" class="blackborder">
<input type="reset" name="resetknap" value="Fortryd indtastning">
</div></form>
<snip>

PHP script ser således ud:
<snip>

}
elseif (!empty($_POST['src']) && $_POST['src'] == 'nyt_kuld')
  {
define('Billede_DIR', '/customers/***.dk/***.dk/httpd.www//Grafik/Billeder/');
      $f = Billede_DIR.$_FILES['billede_mor']['name'];
        if (move_uploaded_file($_FILES['billede_mor']['tmp_name'], $f)) {
        $billede_mor = $_FILES['billede_mor']['name'];
          resize( $f, Billede_DIR."small_".$billede_mor, 250, 100000 );
} else {
<snip>

Håber at nogen har lyst til at hjælpe

NB! Jeg ønsker at kunne uploade $billede_mor og $billede_far i en operation
Avatar billede zarbosch Nybegynder
28. juli 2008 - 23:00 #1
Hej,

du kan ændre din form til nogenlunde dette:

<input name="billede_mor" type="file"/><br/>
<input name="billede_far" type="file"/><br/>

$_FILES er så et array indeholdende info om begge filer
Avatar billede find_p Nybegynder
29. juli 2008 - 10:45 #2
Tak for dit svar ;o)
Uploader stadig "kun" et billede + resize (billede_mor),
Der skal vel også tilføjes / ændres noget i PHP delen?
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 11:23 #3
elseif (!empty($_POST['src']) && $_POST['src'] == 'nyt_kuld')
  {
define('Billede_DIR', '/customers/***.dk/***.dk/httpd.www//Grafik/Billeder/');
      $f_1 = Billede_DIR.$_FILES['billede_mor']['name'];
        if (move_uploaded_file($_FILES['billede_mor']['tmp_name'], $f_1)) {
        $billede_mor = $_FILES['billede_mor']['name'];
          resize( $f_1, Billede_DIR."small_".$billede_mor, 250, 100000 );
      $f_2 = Billede_DIR.$_FILES['billede_far']['name'];
        if (move_uploaded_file($_FILES['billede_far']['tmp_name'], $f_2)) {
        $billede_far = $_FILES['billede_far']['name'];
          resize( $f_2, Billede_DIR."small_".$billede_far, 250, 100000 );
} else {
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 11:30 #4
ups .. sry

define('Billede_DIR', '/customers/***.dk/***.dk/httpd.www//Grafik/Billeder/');
      $f_1 = Billede_DIR.$_FILES['billede_mor']['name'];
        if (move_uploaded_file($_FILES['billede_mor']['tmp_name'], $f_1))
        {
          $billede_mor = $_FILES['billede_mor']['name'];
          resize( $f_1, Billede_DIR."small_".$billede_mor, 250, 100000 );
        }
        else
        {
        ... snip?
        }

      $f_2 = Billede_DIR.$_FILES['billede_far']['name'];
        if (move_uploaded_file($_FILES['billede_far']['tmp_name'], $f_2))
        {
          $billede_far = $_FILES['billede_far']['name'];
          resize( $f_2, Billede_DIR."small_".$billede_far, 250, 100000 );
        {
        else
        {
        .... snip igen
        }
Avatar billede find_p Nybegynder
29. juli 2008 - 12:53 #5
Tusind tak !

Nu blvliver begge billeder + resize uploaded til serveren.

Men intet bliver uploaded til databasen (Tabellen: Kommende_Kuld]

Får følgende meddelse: Kommende kuld blev IKKE tilføjet !

<SNIP start Virker ikke!

$sql="insert into Kommende_Kuld values
              ('','" . mysql_escape_string( $_POST['navn_mor'] )
                  . "','" . mysql_escape_string( $_POST['navn_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodt_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodt_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['kon_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['kon_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['race_mor'] )
                  . "','" . mysql_escape_string( $_POST['race_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farve_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farve_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['mormor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farmor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['morfar'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farfar'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodselsdato'] )
          . "','$billede_mor')"
          . "','$billede_far')";

      $result1=mysql_query($sql,$db);

      if  (!$result1)
          {
          ?><p align="center" class="status-fejl">Kommende kuld blev IKKE tilføjet !</p><?

SNIP> slut

Hvis jeg fjerner feltet billede_far i tabellen Kommende_Kuld og fra ovenstående
"virker" det, dog mangler billede_far.

<SNIP start "Virker"!

$sql="insert into Kommende_Kuld values
              ('','" . mysql_escape_string( $_POST['navn_mor'] )
                  . "','" . mysql_escape_string( $_POST['navn_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodt_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodt_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['kon_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['kon_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['race_mor'] )
                  . "','" . mysql_escape_string( $_POST['race_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farve_mor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farve_far'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['mormor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farmor'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['morfar'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['farfar'] )
          . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodselsdato'] )
          . "','$billede_mor')";

      $result1=mysql_query($sql,$db);

      if  (!$result1)
          {
          ?><p align="center" class="status-fejl">Kommende kuld blev IKKE tilføjet !</p><?

SNIP> slut
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 14:56 #6
hej

fjern parentes efter billede_mor

. "','$billede_mor'<b>)"</b>
. "','$billede_far')";
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 15:02 #7
Sådan her måske

  . "','" . mysql_escape_string( $_POST['fodselsdato'] )
  . "','" . $billede_mor
  . "','" . $billede_far
  . "')";
Avatar billede find_p Nybegynder
29. juli 2008 - 15:39 #8
Tusind tak endnu en gang !! - nu virker alt ;o)
Så mangler jeg bare et svar, så jeg kan give nogle velfortjente point.
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 18:50 #9
God sommer find_p :-)
Avatar billede find_p Nybegynder
29. juli 2008 - 19:52 #10
Også god sommer til dig - har du fået point? - er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt
Avatar billede zarbosch Nybegynder
29. juli 2008 - 20:24 #11
Jo, og tak for det :)