Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. juli 2008 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne dBase .dbt-fil med .NET

I det gamle dBase III var databasen en .dbf-fil, men der var også mulighed for at opbevare tekster og de blev placeret i en tilsvarende .dbt-fil.

Det er lykkes mig at få .NET til at åbne .dbf-filen og importere den til en SQL Server 2005, men jeg har ikke kunnet gøre noget ved .dbt-filen.

Ved I, om man kan åbne .dbt-filen med .NET? Hvis jeg åbner den direkte i Notepad kan jeg se, at den blant en masse andre tegn, indeholder de ønskede tekster.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2008 - 15:38 #1
Hvis du aabner DBase III tabellen med OdbcConnetcion vil jeg tror at du kan hente
alle felter (memo felter fra .dbt og alle andre felter fra .dbf).

Er det ikke tilfaeldet ?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. juli 2008 - 18:14 #2
Jeg prøver!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. juli 2008 - 19:07 #3
Du har så fuldstændig ret!! Selv om de ligger i to filer, skal jeg ikke blande mig i det - det er bare et felt som andre.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2008 - 03:00 #4
Så vil jeg tillade mig at smide et svar.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
26. juli 2008 - 09:43 #5
Det er bare ok!