Avatar billede mobius6 Juniormester
21. juli 2008 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søgeresultat ved kun 'et bogstav

Hi

i bund og grund komplet ligegyldigt men så alligevel ;-)

jeg tastede et enkelt bogstav ind i ff og hakkede Enter
og blev sendt til et site jeg med 100% garranti aldrig har besøgt
eller søgt på eller bare være i nærheden af..

så spørgsmålet går på hvem/hvordan afgøres en sådan visning?

ex: taster b

lander på :
http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=b
resultat side med primært Formel B

taster t

og lander på: http://www.thansen.dk/
som jeg aldrig har besøgt (og sikkert heller ikke kommer til)

taster d
og lander på www.dlink.dk (som ikke virker)

osv...

anyway jeg sidder i Kina på en maskine med ENG. som default lang.

så hvordan i verden sniger de danske links sig ind? (det var så til tillægsspørgsmål) ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juli 2008 - 18:01 #1
Bare til info, jeg lander også på thansen.dk hvis jeg taster t og enter.
Jeg har heller ingen anelse om hvorfor.  :-)
(Sidder i DK)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 18:19 #2
hmmm, det her er da skægt.

prøv med a og enter
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 18:21 #3
nåeh, forklaringen ligger jo lige til højrebenet

prøv at skrive bogstavet i søgefeltet, FF bruger bare det link der nu engang ligger nr1
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 18:27 #4
og da b linker til en flash hjemmeside (som søgetjenesterne jo ikke kan håndtere) viser den bare søgeresultaterne istedet
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 18:30 #5
ps. www.dlink.dk virker da fint
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. november 2008 - 05:49 #6
.