Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 11:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Animeret gif der ligner flash

Hej alle eksperter

Jeg ønsker at lave en effekt der ligner lidt den på www.larsjespersen.dk (toplogoet), men jeg ønsker blot at lave det som animeret gif i stedet (primært pga den måde jeg har skåret siden ud på, og fordi jeg ikke fatter en klap af flash :)). Er det noget der er muligt? Det er vel i virkeligheden bare at lave en masse billeder hvor der er lidt bevægelse hver gang og så smække det hele sammen til en gif. Lidt ligesom stopmotion?
Er det for dumt eller er der en anden måde jeg kan gøre det på?

Kom gerne med kommentarer og kritik!

Lige et sidespørgsmål, hvis man laver det i flash, kan man så få flash til at reagere på url'en i browseren?
Avatar billede w13 Novice
21. juli 2008 - 11:20 #1
Det kan laves, men det vil langt fra kunne se ligeså godt ud som Flash'en på den side, du linker til.
Avatar billede w13 Novice
21. juli 2008 - 11:21 #2
Og hvad mener du med "få flash til at reagere på url'en i browseren"?

Skal flash gøre noget, hvis url'en er noget bestemt?
Eller skal flash bare ændre url'en f.eks. ved klik - dvs. fungere som link?
Avatar billede stone Forsker
21. juli 2008 - 12:13 #3
Som w13 siger så vil resultatet aldrig være på niveau med flash

Til dit spørgsmål om url..

Ja du kan lave url i flash - du kan markere flere områder som går til forskellige sider

Iøvrigt når man laver det i flash så kan du skalere din flash i både højde og bredde så den passer til din side. En anden fordel ved flash er at grafikken er i en bedre opløsning.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 16:34 #4
Det jeg mener med url er:
I øjeblikket har jeg nogle tabs hvor der står noget tekst i, og denne tekst er afhængig af url'en på den side man er på. Altså i php $_GET variablen. Den vil jeg også gerne kunne bruge i flash. Er det muligt?
Avatar billede w13 Novice
21. juli 2008 - 16:37 #5
Ja, du kan sende såkaldte flashvars til flash-filen, dvs. i HTML-koden som du bruger til at vise flash'en med, overfører du en variable, som fortæller hvad url'en er.

(Måske har Flash en indbygget URL-læser, det ved jeg faktisk ikke. Så kunne du jo spare flash-vars.)
Avatar billede stone Forsker
21. juli 2008 - 16:46 #6
#
wollsen

I mange flash har du mulighed for at køre script så det burde ikke være noget problem.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 08:48 #7
Jeg takker mange gange. Læg venligst begge to et svar, så deler jeg points imellem jer :)

Men så må jeg virkelig igang med at lære noget flash :p
Avatar billede w13 Novice
22. juli 2008 - 09:55 #8
:)
Avatar billede stone Forsker
22. juli 2008 - 13:24 #9
og her er mit...
Avatar billede w13 Novice
22. juli 2008 - 21:29 #10
Takker for point! :)