Avatar billede weis Nybegynder
10. juli 2008 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

datagrid og custom edit design

Hej

Jeg har et datagrid hvori jeg fylder 3 kolloner med data fra databasen. Når jeg så vil edit, så vil jeg gerne undgå at have 3 kolloner med textboxe, der vil jeg gerne selv kunne styre designet og placeringen af mine textboxe, så er det muligt at have én edit kollone selvom jeg har 3 items kolloner?
Avatar billede torotune Nybegynder
12. juli 2008 - 18:01 #1
Du kan bare designe din EditItemTemplate som du ønsker det. Fjern de tekstbokse du ikke gider se på og sæt evt. en label ind i stedet for og bind den til dit datafelt, opbyg det i tabeller eller lignende.

Nu siger du DataGrid, så du skulle måske kigge på at opgradére dig til nyere version af asp.net og anvende GridView i stedet da DataGrid er obsolete.
Avatar billede weis Nybegynder
12. juli 2008 - 19:14 #2
okay, men jeg kan ikke lige se om girdview giver mig den edit mulighed som jeg søger! Jeg har fundet en lille tutorial film på nettet hvor jeg kan se at man har lavet et custom edit design, som ikke følger de 3 kolloner som der laves automatisk (se filmen her http://tv.devexpress.com/Content/Mehul/AGVCustomUpdate/) det er desværre ikke dette edit design de beskriver i filmen, men det er dette jeg gerne vil opnå!
Avatar billede weis Nybegynder
12. juli 2008 - 20:43 #3
Har fundet et link til deres demo omhandlende det grid de har udviklet, http://demos.devexpress.com/ASPxGridViewDemos/GridEditing/EditFormTemplate.aspx, det er sådan set dette edit design jeg er ude efter!
Avatar billede weis Nybegynder
13. juli 2008 - 22:05 #4
Fandt en løsning :) på siden http://www.codeproject.com/KB/webforms/GridViewEditTemplate.aspx er der en der har været så venlig at lave en løsning, så hvis du vil have nogle point for at lede mig på sporet af gridview, så kom med et svar :)
Avatar billede torotune Nybegynder
23. juli 2008 - 20:05 #5
Hej - no thanx, jeg tog et smut til Spanien og kunne ikke lige følge op på den tråd. Fin løsning du fandt ellers! Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
23. juli 2008 - 20:06 #6
Men du bruger da vel 2.0 eller nyere ikke?
Avatar billede weis Nybegynder
07. august 2008 - 19:02 #7
jo det gør jeg!