Avatar billede hersker_dk Nybegynder
09. juli 2008 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Zonealarm

Jeg kører windows XP SP2 med Zonealarm 7.0.473.000

Det har virket upåklageligt indtil nu, hvor den blokerede alt forbindelse mellem min computer og nettet. Hvis jeg går ind under "internet zone security" og sætter den til Medium i stedet for High, kan jeg igen bruge nettet, mails mm. Men såsnart den sættes i High igen, blokere den alt forbindelse.

Da det anbefales at man har sat den i High, ville jeg høre, om der var nogen, som kendte til problemet og kunne hjælpe mig??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. juli 2008 - 22:47 #1
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
09. juli 2008 - 23:38 #2
Tak for hurtigt svar.
Den sidste mulighed i artiklen er ikke mulig at bruge :-(
Den første er der ikke så meget ved.
Det midterster - afinstallere hotfix virker delvist, bortset fra, at den bliver installeret igen, når jeg genstarter pc'en. Dog virkede msn ikke ved at afinstallere.

Hvordan kan jeg forhindre, at netop denne hotfix ikke bliver installeret igen ved automatisk opdatering?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2008 - 23:52 #3
Du kan muligvis også vælge en anden firewall, som foreslået her: http://www.eksperten.dk/spm/837686
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2008 - 23:55 #4
Eller, i kontrolpanel -> Sikkerhedscenter -> Sæt den til at hente, men ikke installer opdateringer.
Så mener jeg du kan fravælge de opdateringer du ikke ønsker, når du manuel installerer de hentede opdateringer.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. juli 2008 - 23:56 #5
Prøvede du den tredie mulighed med at tilføje dine DNS servere til trusted zone ? Jeg vil mene at det er den bedste løsning
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
10. juli 2008 - 08:05 #6
Ja, jeg prøvede muligheden med at tilføje DNS servere til trusted zone. Men det afhjalp ikke problemet.

Jeg takker for jeres svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. juli 2008 - 09:48 #7