Avatar billede cbcurtis Nybegynder
07. juli 2008 - 23:49 Der er 10 kommentarer

Vista crasher

Hej alle...
Min bror har en bærbar (MyBook) som han netop har nyinst. Vista Home Prem. på. Men når han har pc'en oppe og køre crasher den i tide og utide. Især når han spiller WoW. Nogle gange går der 3 timer og andre 10 min, Jeg har renset den for evt. virus og spyware m.m. (fandt en enkelt lille trojaner) og afl. den tilbage igen, men stadig med samme resultat.... Har testet den på mit job, den kørte i 4 timer uafbrudt, heraf en time med WoW kørende også UDEN at den genstartede/crashede... Hele tiden var den tilsluttet nettet.... Hvad kan problemet være og evt. hvordan løses dette? Det skal siges at han har installeret Vista MANGE gange og altid med samme problem...?
Avatar billede nottelmann Novice
09. juli 2008 - 07:11 #1
Kan være en hjælp at bruge Windows Care http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

Det har gjort min pc mere stabil ;-)
Avatar billede j3ppah Novice
09. juli 2008 - 09:24 #2
Check lige temperaturen på grafikkort og cpu... (umildbart inden crashene sker)...

kunne godt tyde på det skyldes varme
Avatar billede cbcurtis Nybegynder
09. juli 2008 - 14:04 #3
Pc'en er fra november sidste år, købt fra ny... Jeg har selv haft den og givet den videre til min bror. Jeg har ingen problemer haft med den overhovedet, har spillet både Crysis og andre krævende spil på den uden prob. Jeg har kørt Windows Care, den fandt en masse "fejl"... Har nu pc'en tilsluttet nettet imens WoW kører for at se om jeg kan få den til at crashe! Men den har stået en times tid nu og den vil ikke? Ligesom sidste gang, men når min bror får den hjem igen, er den gal... Kan det være hans netforbindelse, kabelmodem, eller noget der driller? Han har Stofanet... Kan der nå og snige sig noget ind på pc'en under inst. af Windows, hvis den er tilsluttet modem under inst.? Men så burde jeg vil finde det, når jeg scanner den i hoved og r... ! Meget mystisk!
Avatar billede j3ppah Novice
09. juli 2008 - 15:22 #4
1. man skal altid instalere windows uden internettet koblet til, da du skal installere antivirus mm. inden du sætter den til... og hvis mulig, så installere sp'er og opdateringer fra cd / usb...

2. nej det burde ikke kunne skyldes hans internet, med mindre han kører over trådløst uden kryptering eller kode, da der eller muligvis sidder en i samme block og har det sjovt med at hacke andre computere...

3. hvad er temperaturen efter wow har kørt en time ? er den stigende eller stabil ?
Avatar billede cbcurtis Nybegynder
10. juli 2008 - 11:00 #5
Den er stabil.... Stort set ingen ændring overhovedet.
Lavede en checkdisk i går aftes, men har ikke haft mulighed for at prøve om den var tip top nu... Kan bare ikke forstå hvorfor den gør det hos ham og ikke hos mig/på jobbet...

Og desuden kan den jo godt finde på at crashe UDEN at han spiller WoW, bare ikke så tit igen...
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
10. juli 2008 - 11:02 #6
** Det er vista - selvfølgelig crasher det ;o)
Avatar billede j3ppah Novice
10. juli 2008 - 12:35 #7
hmmm.... altså, hvis den er mere gens til at crashe mens han bruger grafikske applikationer tyder det jo på at det er grafikkortet der bliver for varmt / crasher...
Prøv lige en grfik kort driver opdatering
Avatar billede cbcurtis Nybegynder
10. juli 2008 - 13:29 #8
Ja, det har jeg gjort... Og som nævnt tidligere har jeg spillet Crysis på den UDEN problemer, faktisk crashede den aldrig overhovedet. Og desværre forklarer det jo heller ikke at jeg kan kører WoW både hjemme og på job uden den crasher overhovedet.... Hmmmm. Meget mystisk, faktisk. Må teste den igen i aften, efter min checkdisk operation...
Avatar billede j3ppah Novice
10. juli 2008 - 13:42 #9
hmmm ja... kan sku desvære nok ikke hjælpe dig så :(... men gjorde da et forsøg ;)..

Held og lykke med det
Avatar billede cbcurtis Nybegynder
13. juli 2008 - 19:16 #10
Tak alligevel.... Ser ud som om den er stabil nu...