Avatar billede aff3 Nybegynder
06. juli 2008 - 12:51 Der er 4 kommentarer

Problemer med lyd/lydkort

Hej eksperter :)

Har søgt hjælp på et par andre fora uden en løsning, så nu vil jeg prøve her.

Jeg har et sæt z5500, som jeg ynder at sætte til min spand, når der skal høres musik. Mit problem er at efter 20-30min intenst høj musik, begynder lyden at falder ud at par sekunder, hvorefter den kommer igen. Og det bliver så lidt efter lidt værre, lyden lagger voldsomt, hvorefter den til sidst faldet helt ud. Jeg kan dog have mit z5500 sat til xbox'en i flere timer uden problemer.

Så jeg vil umiddelbart tilskrive lydkortet som synderen. Jeg har prøvet at installere nye drivere, reinstall windows, sætte ny og større PSU i og smide lydkortet i nederste PCI (havde hørt der kunne være konflikter, hvis det sad for tæt på GFX). Dette har dog ikke hjulpet. Og det underlige er, at jeg kan have et ældre Logitech 2.1 sæt sat til spanden uden problemer. Det er når jeg bruger mit z5500 det fucker op. Lydkortet er forresten et X-Fi MusicXtreme.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede aff3 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:02 #1
Skulle måske lige nævne, at mit lydkort sidder til via de 3 analoge stik(Grøn/Orange/Sort) og xbox'en sidder til via toslink.
Avatar billede aff3 Nybegynder
08. juli 2008 - 23:30 #2
Ingen idéer?
Avatar billede aff3 Nybegynder
12. juli 2008 - 10:07 #3
Bumber en sidste gang
Avatar billede aff3 Nybegynder
14. juli 2008 - 09:50 #4
Lukket :/