Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2008 - 10:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vise brugerens udbyder

Hej.

Jeg ha ren side - http://www.iptjek.dk - der på nuværende tidspunkt ikke laver andet end at returnere brugerens offentlige ipadresse.

Jeg vil gerne lave det sådan, at brugeren også kan se hvilken udbyder brugeren har, altså noget, hvor udbyderens hostname returneres.

Jeg aner ikke hvordan man indsamler disse informationer, men har set det på andre sites.
Jeg går ud fra at man kan hente udbyderens hostname også selv returnere noget ud fra dette i et array man selv laver.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2008 - 11:43 #1
Nu har jeg ikke mulighed for at teste det andet end lokalt lige
nu, men kan det være noget ala:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
string ipAaddress =
HttpContext.Current.Request.UserHostAddress;
Response.Write(GetHostname(ipAaddress));
}

protected string GetHostname(string ip)
{
IPHostEntry ipHostEntry = Dns.GetHostEntry(ip);
return ipHostEntry.HostName.ToString();
}
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2008 - 04:22 #2
Hvis IP nummeret er associeret med et navn, så er det nemt at slå navnet op
og gætte ISP udfra det.

Det er lidt mere tricky hvis der ikke er et navn. Så skal man slå op hvem den
pågældene IP addresse er tildelt via en af de databaser der findes på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2008 - 11:20 #3
Ja, mit eksempel herover virker faktisk, men i visse tilfælde skrives der bare en ip-adresse som du skriver.
Men i mange tilfælde får jeg noget ala sadsaasaasfd.tele.dk eller lignende.

Kan du evt. give en ledetråd på hvordan man slår det op ud fra ip-adressen? Det ville jo være en del mere cool i mine, da det er en mere universel løsning.
Er der en database man kan slå op i uden omkostninger, evt. en stump kode der viser hvordan det kan laves i C#?

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2008 - 14:56 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2008 - 14:57 #5
Jeg har ikke kunnet finde en web service til det, så det er jo nok screen scraping
med (Http)WebRequest eller WebClient.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2008 - 21:48 #6
Hej Arne.
Tak for dine kommentarer. Jeg prøver mig frem eller også kører jeg videre med det jeg har hvor den kun kan vise det nogen gange.
Screen scrapping er noget hø og det har jeg ikke tålmodighed til at bevæge mig ud i med hensyn til opslag af ip-adresser...

Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2008 - 04:03 #7
Hvis du var billig til at betale for servicen, så findes der web services til
at henet al info omkring en IP addresse.

Men jeg kender ikke nogen gratis.

Og et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2008 - 22:46 #8
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 02:38 #9
?