Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
30. juni 2008 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link på hele billedarealet, hvor billede er indsat via css

På en masterpage har jeg et billede, der er indsat via et stylesheet:

<td id="logo-left" style="vertical-align: middle; text-align: center">
</td>

#logo-left {background-image: url('graphics/left.jpg');
background-repeat: no-repeat; height: 65px; padding:0; width: 165px;
}

Jeg vil gerne have en hånd (link) synlig over hele billedfeltet, når man fører musen ind i billedet. Når man klikker, skal man blive ført til Default.aspx. Denne funktion er helt almindelig på internetsider, men hvordan laver man det i praksis?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2008 - 13:06 #1
der er vel ingen grund til at lægge billede ind vha css - brug et alm img-tag og læg et link unden omkring. Du er under alle omstændigheder nødt til at have "noget" linket kan fungere på.
Avatar billede mikalj Nybegynder
30. juni 2008 - 13:35 #2
Det kan ikke laves med css alene, du skal, som keysersoze sige, have et link der kan trykkes på.
om du putter et img tag inden i det, bare sætte background på linket, eller lader linket være tom, og sætte en fast størrelse på det er sådan set op til dig. Men et <a href="/"></a> kan du ikke undvære
Avatar billede a1a1 Novice
30. juni 2008 - 14:16 #3
<td onclick="document.location.href='where.aspx'" style="cursor:pointer">

så skulle den være der ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2008 - 14:35 #4
den har bare flere uhensigtsmæssigheder - fx kan javascript være slået fra hos klienten, søgemaskiner kan ikke læse javascript og man går glip af fordele som title/alt på a og img tags... endelig er det ikke sikkert at billeder matcher størrelsen på tabellen.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. juli 2008 - 20:26 #5
Ok - tak! Lægger I svar?
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:36 #6
svar