Avatar billede juks Novice
28. juni 2008 - 21:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

connection til en MSSQL DB via vpn

JEg får denne fejl når jeg prøver at lave en connection til en DB via min vpn . Det har virkede indtil jeg installede 2008 sql , har prøvet at fjerne den men hjælper ikke.

hvad gør jeg

Unable to add data connection
Could not load file or assembly 'Microsoft.SqlServer.Management.sdk.sfc,
Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToke=89845dcd8080cc91' or one of
its dependencies.
Avatar billede driis Nybegynder
28. juni 2008 - 22:44 #1
Det har ikke noget med VPN'en at gøre.

Den kan ikke finde assemblyen 'Microsoft.SqlServer.Management.sdk.sfc,
Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToke=89845dcd8080cc91', som hører til SQL Server 2008. Nu er 2008 serveren jo også en RC, der ikke er helt afpudset endnu, så måske du selv skal finde assemblyen og referere til dit projekt ?

Muligvis skal du bruge Redistributable Components som er en del SQL 2008 Feature pack som kan downloades her: http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/trial-software.aspx

(Jeg gætter - jeg har ikke haft hænderne i en SQL Server 2008 endnu).
Avatar billede juks Novice
28. juni 2008 - 23:10 #2
ok ser lovende ud , men hvilken download skal jeg hente??.
er gået igang med at afinstalelre det hele og starte forfra .
Avatar billede juks Novice
10. juli 2008 - 14:15 #3
luk