Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. juni 2008 - 20:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bruge CLng ved udtræk i Excel

Hej,

Jeg sidder og prøver, at trække nogle data ud af Navision XAL's database, som jo kører på en MS SQL-server.

Mit problem består i, at jeg har et kontonummer, som er angivet som en streng i databasen. Jeg vil derfor gerne i forbindelse med udtrækket konvertere dette til et reelt tal.

Jeg har prøvet mig lidt frem med Cast og CLng, men Query dimsen i Excel er ikke specielt glad for nogle af dem. Derfor vil jeg høre om I skulle have forslag til hvordan jeg eventuelt kan løse dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2008 - 20:51 #1
SQL maessigt er det vel:

SELECT ...,CAST(stringfelt AS DECIMAL(18,2)),... FROM ...
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. juni 2008 - 23:09 #2
Super det ser umiddelbart ud til at virke.

Kolonnen jeg laver cast'et på bliver dog automatisk placeret til sidst i rækken af kolonner med data på trods af dens angivne position i select'en. Nogen løsning på det?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 04:11 #3
Nej. Det lyder lidt mystisk.

Prøv evt. at give expression et navn:

SELECT ...,CAST(stringfelt AS DECIMAL(18,2)) AS nytnavn,... FROM ...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 04:11 #4
Og et svar
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
29. juni 2008 - 18:07 #5
Så snart jeg sætter en eller anden form behandling på et felt, så bliver dette placeret bagerst i rækken med datafelter.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 18:29 #6
Mystisk.

Kan du lave et view på SQLServeren og så select fra det view ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
29. juni 2008 - 18:44 #7
Nej, jeg har desværre ikke adgang til at lave views på serveren
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 18:47 #8
Så er jeg vist løbet tør for gode ideer.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
29. juni 2008 - 19:06 #9
Jamen, så lukker og slukker vi bare - tak for hjælpen