Avatar billede michael1234 Nybegynder
23. juni 2008 - 13:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Radio på computer

Hej

Hvad findes der af muligheder for at høre radio på computeren, gerne uden brug af båndbredde. Findes der nogle?

På forhånd tak!
Avatar billede nva Praktikant
23. juni 2008 - 13:35 #1
Jeg kender kun Screamer http://www.screamer-radio.com/ - men hvad du mener med 'uden brug af båndbredde' ved jeg så ikke lige.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. juni 2008 - 13:46 #2
Hvis du ikke vil bruge Internettet (jeg gætter på det er det du mener når du siger du ikke vil bruge båndbredde?), så skal du have fat i en radio-tuner.

Om det så skal være en USB-enhed, PCMCIA-kort eller PCI-kort, og om du vil have FM eller DAB - det ved vi andre af gode grunde ikke. :)
Avatar billede michael1234 Nybegynder
23. juni 2008 - 14:05 #3
Hejsa. Ja, det jeg mener med brug af båndbredde, er at jeg ikke vil bruge internettet til radio. For så bliver min hastighed langsommere hvis jeg surfer samtidig med at jeg hører radio. Om det er FM eller DAB er ligemeget. Bare kvaliteten er nogenlunde god. Har nogen af jer nogle bud på nogle radiotunere så?
Avatar billede michael1234 Nybegynder
29. juni 2008 - 14:52 #4
Okay, det fører vist ikke til mere. Tak for svarene... Jeg kigger på noget TV/Radio - tuner og ser om der er noget jeg kan bruge. Lægger du et svar pidgeot?
Avatar billede zagger Juniormester
29. juni 2008 - 15:01 #5
Hvor stor er din forbindelse? Netradio bruger ikke specielt meget båndbredde. Hører selv meget netradio via Winamp, og mærker ikke forskel selv om jeg laver andet på nettet samtidig.
Avatar billede michael1234 Nybegynder
01. juli 2008 - 09:07 #6
Nej det kan du selvfølgelig have ret i. Måske jeg bare skulle prøve det i et stykke tid og se hvordan det går. Jeg har 1 Mbit og regner ikke med at opgradere foreløbigt.
Avatar billede zagger Juniormester
01. juli 2008 - 14:32 #7
Typiske netradioer har en frekvens hvor de sender med 128 Kbps, hvilket svarer til 1/10 af din forbindelse så.
Avatar billede michael1234 Nybegynder
02. juli 2008 - 12:43 #8
Siden de andre ikke reagerer må du få pointene zagger.
Avatar billede zagger Juniormester
02. juli 2008 - 13:31 #9
Tak tak, men giv lige pidgeot et par dage mere og se om han ikke også vil have del i dem.  :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juli 2008 - 13:44 #10
Sorry, missede den mail hvor du bad mig om at lægge svar *-)