Avatar billede guldbajer Nybegynder
21. juni 2001 - 15:15 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

GeForce 2 grafikkort og win2000

JEg har anskaffet GeForce 2 grafikkort - men kan ikke bruge det under win 2000. Win 2000 kan ikke starte grafikkortet op (Fejlkode 10)
Avatar billede hotpop Novice
21. juni 2001 - 15:16 #1
Hvilken driver-version bruger du? Det er nemlig ikke dirkte undersyøttet af win2000.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2001 - 18:46 #2
Du skal bare ha\' de rigtige drivere, dem får du her:

http://www.guru3d.com/download/

Start den i VGA tilstand ved at trykke F8 i starten og vælg VGA+Enter
Derefter skal du ha\' fat i skærmkortet og opdatere drivere.
Bruger selv et Geforce under win2k.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. juni 2001 - 18:52 #3
Der er i øvrigt lige kommet nye detonator. Dem kan du hente på www.pc-files.dk
Avatar billede guldbajer Nybegynder
22. juni 2001 - 01:19 #4
Drivere er ikke et problem - har rodet lidt med det og fundet ud af at jeg har et problem med grafikkortet under win 98...
Jeg bruger de nyeste drivere - downloaded fra Nvidias hjemmeside og der er ikke noget der... Umiddelbart (Detonator)

Kan det være bundkortet som ikke kan køre win 2000? - har nemlig også problemer med at bundkortet ikke kan godtage mere end 128mb ram fra en 256mb stang.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. juni 2001 - 01:41 #5
Der er mange gamle bundkort der ikke kan \"læse\" rammoduler over 128mb.  Alle bundkort skulle kunne køre Windows 2000
Avatar billede guldbajer Nybegynder
22. juni 2001 - 10:58 #6
Retaxes - har været inde for at forsøge driverne men det virker ikke. Er der muligt at jeg skal bruge en ny bundkortdriver???
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2001 - 14:54 #7
Nu ved jeg ikke hvad det er foret bundkort(mobo) du bruger, men hvad med din bios, kan den ikke opdateres, den kunne måske klare ram-problemet.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
22. juni 2001 - 22:08 #8
Hvordan opdaterer jeg bios uden at lave lort i det???
Har hørt at det er ret fatalt at fejle.
Bundkort: Matsonic BX pentium II (på kortet står P2BXA)
BIOS: Award Modular v4.51 PGM (Fra opstart...)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2001 - 22:17 #9
Så slemt er det heller ikke at flashe sin bios, man må bare ikke sjuske med det, og sørg for at gemme den gamle bios, så du kan gendanne den, hvis den nye bios skulle fejle noget.
Du skal bruge en boot diskette, hvor der ikke ligger mere end det er nødvendigt for at boote. På disketten skal der være et flash program og den nye bios.
Når den har bootet og du ser en prompt der ser sådan ud:
A: skriver du navnet på flash programmet og følger vejledningen, men hent først den gamle bios og kald den for:
oldbios.awd
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. juni 2001 - 01:38 #10
Hvor finder jeg den nye bios, hvordan gemmer jeg den gamle. Jeg vil gerne være helt sikker på at jeg gør det rigtigt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 10:31 #11
guldbajer> Jeg prøvede at lede som en gal efter din bios, og jeg fandt den heller ikke i går aftes.
Når du en gang finder din bios, skal du lægge den ind på din bootdiskette sammen med det flashprogram der skal bruges, og du skal sørge for at der er plads til at du kan lægge den gamle bios på disketten under et navn, f.eks. oldbios.awd. Skriv navnet ned på den nye bios på et papir.
I bios sørger du for at din pc starter på A:-drevet, når den har bootet på disketten og du ser et A:\\ skriver du flash.exe (jeg tror den hedder Aflash.exe).
Så får du en menu op, hvor du har nogle valg.
1. Save current BIOS to file (det er her du gemmer din gamle bios under det navn jeg foreslog)
2. Update BIOS Including BootBlock and ESCD - her skal du installere din nye bios - det er det navn du har skrevet på et papir - husk endelig hele navnet nøjagtigt som det står.

Når den går i gang må du under ingen omstændigheder afbryde den, så er det ulykken kan ske. Vent til den har talt færdigt.
Så tager du disketten ud og genstarter PC. Når den har gennemført start af Windows, kan du lukke ned og stille dine nye data i bios.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
23. juni 2001 - 16:57 #12
Takker for din tid.
Det var meget pænt af dig.

Guldbajer :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 17:06 #13
Jeg leder stadig ;o)
Avatar billede guldbajer Nybegynder
24. juni 2001 - 19:02 #14
Det er meget pæt af dig :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 19:13 #15
guldbajer
Jeg har prøvet at søge i dag, men jeg får kun russiske, franske eller japanske sites ind og det er jo ikke til at forstå de sprog, så jeg må nok opgive det ;o(

Prøv selv at søge med www.google.com
Avatar billede guldbajer Nybegynder
24. juni 2001 - 19:38 #16
Tak for at du forsøgte.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 19:52 #17
Det er ok, bare mærkeligt det skal være så svært.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
24. juni 2001 - 20:31 #18
Har prøvet at søge support hos Matsonic, men det ender nok med en ny pc - det er vist ved at være tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 20:35 #19
Ok, få et gængs mærke, så kan det ikke gå helt galt.

Har selv et Soltek 67EV1, deres bios opgradering er der kun en af og den er snart et par år gammel.
Jeg tror ikke jeg tager Soltek mere!
Avatar billede makse Nybegynder
24. juni 2001 - 20:44 #20
De har 2 bundkort med BX chipset. Det er enten et MS-7070S eller MS-7070SD.
Bios kan du hente på http://www.matsonic.com/update.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 00:01 #21
makse> Sejt gjort ;o)